پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما حوزویان نباید از غوغاسالاری و زورگویان عالم هراسی داشته باشیم، بلکه ضروری است با عِده و عُده کم، عُرضه بسیار در عَرضه معارف دین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت سنگین طلاب و حوزویان در رساندن پیام دین مبین اسلام به گوش جهانیان، اظهار کرد: یک طلبه و روحانی نباید دایره تبلیغ و اثرگذاری خود را محدود و محصور ببیند.

وی تصریح کرد: پیامبر ما رحمة للعالمین بود، از این‌رو باید حوزه علمیه، طلاب و روحانیان هم به همه عالم مهر و محبت خود را برسانند و تنها به کشور خودمان اکتفا نکنند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: اکنون می‌بینیم این همه سروصدا در دنیا ایجاد شده تا صدای حق به گوش مردم نرسد، جالب آن است که وقتی پیامبر ما هم صحبت می‌کرد عده‌ای سروصدا می‌کردند که مردم صدای دین را نشنوند و الآن هم همین وضعیت است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی هنر یک طلبه و روحانی این است که در بین این سروصداهای واقعی و مجازی صدای دین را به مخاطب برساند.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: ما نباید از غوغاسالاری و زورگویان عالم هراسی داشته باشیم، بلکه ضروری است با عِده و عُده کم، عُرضه بسیار در عَرضه معارف دین داشته باشیم.

وی افزود: با وجود این میزان امکانات مطلوب و مخاطبان تشنه امروز روز هنرنمایی حوزه علمیه و روحانیان است، زیرا در دهه‌های گذشته و دوران ستم‌شاهی چند جوان برای تبلیغ و شنیدن موعظه پیدا نمی‌شد اما الآن مخاطبان آماده بسیاری داریم.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان این که طلبه باید نویدبخش و امیدبخش بوده و در عین حال هشداردهنده هم باشد، اضافه کرد: روحانی و مبلغ راستین کسی است که نه غرور ایجاد کرده و نه بترساند بلکه فرد را در بین خوف و رجا، به راه راست هدایت کند.

وی گفت: امروز میدان انتقال معارف دین به دیگران بیش از گذشته به روی طلاب و روحانیان گشوده است، از این‌رو باید در این میدان تلاش کرده و از این فرصت استفاده حداکثری و مطلوب داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha