پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: یک قطعه زمین ۴۰۰ مترمربعی از سوی واقف خیراندیش حاج محمدعلی پورمقدم وقف مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان شد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از وقف یک قطعه زمین 400 مترمربعی با نیت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان از سوی واقف خیراندیش حاج محمدعلی پورمقدم خبر داد.

وی با بیان اینکه ارزش وقف اخیر بیش از 300 میلیون تومان برآورد شده، افزود: اکنون مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان 15 موقوفه و رقبه دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اینکه پیش از این مدرسه علمیه برادران شیروان 9 رقبه داشت، ادامه داد: در دو سال اخیر و با اقدامات انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته با خیران و واقفان شش وقف دیگر به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان با نیت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان به ثبت رسیده است.

وی تلاش برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی و دفاعی را ازجمله برنامه‌های اصلی این مدرسه علمیه عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته با برگزاری نشست‌های مختلف با خیران شهرستان توانستیم 10 واحد آپارتمان و دو قطعه زمین به مساحت تقریبی 500 مترمربع به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال را جذب کنیم که این موقوفات گام‌های بزرگی برای توسعه مدرسه علمیه شیروان است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: متولی تمامی این موقوفات مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان بوده و عواید آن‌ها صرف امور جاری و رفع نیازها و کاستی‌های این مدرسه علمیه می‌شود.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر است، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال 1346 و به دستور آیت‌الله حکیم(ره) از علمای بزرگ نجف و با همراهی عالمان و خیران این منطقه تأسیس شد و تاکنون حدود نیم‌قرن از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

در حال حاضر این مدرسه علمیه با قریب به 150 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

شایان ذکر است، اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 600 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha