پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اکبر فتوحی

حوزه/ فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه روحانیون و طلاب در زمان دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها پیشقدم بودند، گفت: ائمه جماعات در زمان جنگ تحمیلی سبب حضور هر چه بیشتر جوانان برای مقابله با استکبار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، سردار اکبر فتوحی فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد، در ویژه برنامه میثاق با شهدای طلبه و روحانی که در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه علما از صدر اسلام تا کنون یکه تازان میدان اندیشه و قلم و پیشتازان میدان جهاد و شهادت بوده و هستند، گفت: شهادت که نمایان گر اوج و عزت و سعادت یک انسان است در انحصار لشکریان و شمشیرزنان نیست، زیرا عالمان بسیاری با رفتن بالای چوبه های دار، غلتیدن در میدان خاک و خون و یا سوختن در آتش جان خود را در احیای اسلام و رنگین شدن چهره تشیع به شهادت نائل آمدند.

وی تصریح کرد: دین اسلام یک دین کامل و هدف آن تاسیس یک جامعه کامل در همه ابعاد عبادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فردی و اجتماعی، روحی و روانی و غیره است.

فتوحی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدای روحانی و طلاب توانستیم بر استکبار جهانی پیروز شویم و انقلاب اسلامی را از مرزها عبور دهیم و جهان برسانیم، افزود: با نگاه آمار می بینیم که آمار عادی در کشور هر هزار نفر، 10 نفر به شهادت رسیدند که این آمار در بین روحانیون در هر هزار نفر، 40 نفر است.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد گفت: این که برخی می گویند روحانیون و طلاب در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کجا بودند، باید به این آمار نگاه کنند، زیرا آنها از حضور روحانیون و طلاب در جنگ خبر ندارند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ بسیاری از روحانیون و طلاب پیش قدم در عملیات بودند و پیش می رفتند و افراد دیگر پشت سر آنها حرکت می کردند.

فتوحی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در زمان جنگ تحمیلی علاوه بر تبلیغ دین در همه صحنه ها جلودار بودند، تصریح کرد: ائمه جمعه در خطبه ها و ائمه جماعات در آن زمان تاثیر بسیاری در حل مشکلات داخلی کشور و حضور هر چه بیشتر رزمندگان برای مقابله با استکبار داشتند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد گفت: تک تیراندازی، تخریب، اطلاعات، عملیات و شناسایی فعالیت هایی بود که طلاب و روحانیون پیشقدم می شدند و در همه عرصه‌ها حضور چشمگیر و پررنگی داشتند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha