جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای مسلمانان بریتانیا، دوره آموزشی «اداره مساجد» برای زنان برگزار می کند

حوزه/ شورای مسلمانان بریتانیا اعلام کرد دوره آموزشی ۶ ماهه ای برای آموزش «اداره مساجد» به زنان راه اندازی کرده است. در این دوره فشرده تا کنون ۲۰ زن مسلمان ثبت نام کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک سازمان پیشرو اسلامی در بریتانیا، دوره آموزشی 6 ماهه ای برای آموزش «اداره مساجد» به زنان راه اندازی کرده است.

شورای مسلمانان بریتانیا یک دوره فشرده آموزشی برای تعلیم و تربیت زنان برای اداره و رهبری مساجد و نهادهای اسلامی برگزار می کند. تاکنون 20 زن مسلمان در این دوره فشرده که هدف آن تجهیز آنها برای سمت های رهبری عنوان شده، ثبت نام کرده اند. در این دوره زنان مسلمان نه تنها مشاوره یک به یک را تجربه می کنند، بلکه از بهترین مساجد بازدید کرده و به آن ها آموزش های صحبت و وعظ در جمع داده می شود.

همایشی که قرار است آخر هفته توسط شورای مسلمانان بریتانیا درباره «آینده مساجد» در منچستر برگزار شود، نیز شامل جلسه ای درباره مشارکت زنان در هیات امناء و دیگر نهادها از جمله اداره اماکن عبادی و برنامه های اجتماعی می باشد.

به گفته کمیسیون خیریه این شورا، تعداد کمی از مساجد انگلستان در هیات مدیره یا هیات امناء از زنان استفاده می کنند و مردان نسبت به زنان در اداره مساجد در اولویت قرار دارند.

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا در این باره گفت: این فقدان تنوع غیرقابل قبول است و ضروری است که هیئت مدیره مساجد و سازمان های مشابه به طور کلی انعکاسی از تمامی اعضای جامعه باشند.

این دوره آموزشی درحالی راه اندازی شده که اخیرا زنان مسلمان در بریتانیا خواستار حقوق برابر و مشارکت بیشتر برای اداره مساجد در این کشور شده اند. گفته می شود بیش از یک چهارم مساجد در بریتانیا هیچ تسهیلاتی برای زنان نداشته و مساجد دیگر نیز فضاهای محدود و کمی برای زنان در نظر گرفته اند. در ماه آگوست زنان مسلمان با تشکیل کمپینی خواستار فضای برابر برای برپایی نماز و گنجانده شدن در نهادهای تصمیم گیری شده بودند.

یک تشکل دیگر با نام «مسجد را به روی من باز کن» در انگلستان نیز خواستار رعایت حقوق برابر زنان و مردان در مساجد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha