پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: طلاب و روحانیون پس از انجام واجبات، به مستحبات توجه داشته باشند و نباید در انجام آن سست شوند چراکه با انجام مستحبات می‌توان به خدا به صورت خاصی نزدیک شد و تقرّب جست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جمع مدیران مدارس حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: عرفا و علما تنها با انجام واجبات به مقام والا دست پیدا نکردند بلکه به مستحبات توجه داشتند.

وی با اشاره به روایتی که به معراج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اشاره دارد، افزود: در پایان این روایت طولانی خداوند متعال می فرماید« بهترین چیزی که من دوست دارم، بندگانم به وسیله آن به من نزدیک شوند، واجبات است و پس از آن، بنده من، به وسیله نافله به من نزدیک می شود»

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: امام خمینی(ره) درباره این روایت می فرماید شیخ بهایی در این باره گفته منظور از نافله فقط نافله نماز نیست بلکه منظور هر کار خوبی است که برای خدا انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: در ادامه روایت آمده است بنده من، می تواند اینقدر به من نزدیک بشود که دوستش داشته باشم و اگر من گوش کسی باشم، جز حقیقت نمی شنود و اگر مرا دعوت کند و بخواند اجابت می کنم و اگر چیزی بخواهد به او می دهم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه همه ما باید به مستحبات توجه داشته باشیم، مبادا در انجام آن سست شویم، یادآور شد: بر اساس سفارش علما و آنچه بیان کرده اند، تعقیباتی معتبرتر از تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha