پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سینمایش شهیده شام

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به مناسبت ایام محرم و در پیش بودن سالگرد شهادت حضرت رقیه (س) سینمایش «شهیده شام» با نقش‌آفرینی طلاب حوزه علمیه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری سینمایش «شهیده شام» کاری از گروه جهادی کریم اهل‌بیت حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این ویژه‌برنامه هنری به مناسبت ایام محرم و در پیش بودن شهادت حضرت رقیه(س)، چهارشنبه‌شب در شهر شیروان برگزار شد و بر اساس برنامه در هفته آتی در بجنورد و اسفراین هم به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه شب گذشته سینمایش شهیده شام برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و اقشار مختلف شیروان در سالن غدیر این شهر اجرا شد، اضافه کرد: این سینمایش با موضوع حضرت رقیه (س) با نقش‌آفرینی 10 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی و کارگردانی محمد شاکری اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه سینمایش شهیده شام پیرامون مصائب حضرت رقیه(س) و فضایل زیارت اربعین تهیه شده و تمام بازیگران آن هم طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی هستند، ادامه داد: متن سینمایش هم از سوی حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان گردآوری و تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه در این سینمایش وقایع مربوط به شام و کاروان اسرای کربلا به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این سینمایش تبلیغ عفاف و حجاب، نماز و ولایتمداری است.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سینمایش شهیده شام هفته آینده برای یک شب در بجنورد با حضور دانش آموزان و فرزندان طلاب و روحانیان شرکت‌کننده در دوره مهارت‌های زندگی ویژه تابستان 97 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این سینمایش برای یک شب در اسفراین و با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha