جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام لائینی به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در جهت همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید بیشتر از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی این مراکز ارزشمند دینی در جهت تقویت باورهای دینی دانش آموزان بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی عضو شورای حوزه علمیه مازندران،امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان مدارس شهرستان نکا با مهم ارزیابی کردن زیبایی ظاهری گفت: زیبایی ظاهری در کنار زیبایی باطنی و درونی معنا پیدا می کند.

وی، زیبایی ظاهری را امری ذاتی و خدادادی دانست که انسان نقش زیادی در آن ندارد، افزود: اما زیبایی درونی و باطنی اکتسابی است که همگان برای زینت بخشیدن به دل و جان خویش باید تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، کلاس درس و مدرسه در کنار مسجد را بهترین فرصت برای عمق بخشیدن به تفکرات مذهبی دانست خواستار پیوند همیشگی بین مسجد و مدرسه شدند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که امروز باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تعمیق باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان بهره گیریم، خاطرنشان کرد: مدارس باید به خط مقدم ترویج و تبلیغ ارزش های دینی تبدیل شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز دشمن فعالیت های خود از سنین پایین آغاز کرده، گفت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، برنامه ریزی از سنین پایین به منظور برخورد با هجمه های فرهنگی دشمن ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس باید ملموس تر شود، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت های دینی و فرهنگی خوبی در استان و شهرستان وجود دارد که می توان از آنها در جهت تقویت باورهای اعتقادی دانش آموزان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که باید مزایا و معایت فضای مجازی بیشتر برای دانش آموزان تبیین شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز عدم آگاهی دانش آموزان با معایب و خطرات فضای مجازی موجب بروز مشکلات بسیاری در این حوزه شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن از ظرفیت فضای مجازی به منظور تبلیغ فساد، انحراف و بداخلاقی ها علیه نسل جوان ما استفاده می کند، بیان داشت: اگر دانش آموز و جوان ایرانی به خوبی با معایب و خطرات فضای مجازی آشنا شود در دام دشمن گرفتار نخواهد شد.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به شبهه افکنی دشمن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز جوانان و دانش آموزان ما با سؤالات و شبهات بسیاری در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و سیاسی مواجه هستند که باید به آنها پاسخ مستدل و قانع کننده داده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در جهت همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش باید بیشتر از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی این مراکز ارزشمند دینی در جهت تقویت باورهای دینی دانش آموزان بهره گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha