جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
«ترویج روحیه کمک رسانی به نیازمندان» توسط امام جمعه کنگاور+ تصاویر

حوزه/ امام جمعه کنگاور با اشاره به اهداف اجرای طرح « ترویج روحیه کمک رسانی به نیازمندان» در شهر و روستا،گفت: برای رفع مایحتاج نیازمندان و فقرا به همت مومنین و خیرین شهرستان این برنامه را اجرا می کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند، با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره« مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ،«کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز داناست»،گفت: انفاق نمودن از سفارشات قرآن و روایات اسلامی بوده که موجب ترویج روحیه سخاوت در انسان است.

وی در ادامه با بیان کلام امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند« شیعه مرا به دو ویژگی بیازمایند: محافظت بر وقت های نماز و مواسات به مال با برادران خود. پس اگر این گونه نباشند، از آنها دوری کن»، گفت: جلوه های عملی مواسات امام علی(ع) در کمک به محرومان بهترین الگو و سرمشق است.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه نماز جمعه تنها توصیه به تقوی نیست وامام جمعه هم تنها استاد اخلاق نیست بلکه باید از حال محرومین باخبر باشد،گفت: باید افراد آبرومندی که روی گدایی نداشته و با سختی روزگار می گذرانند دریابیم و به آنان کمک کنیم. 

وی تصریح کرد: برحسب وظیف دینی از 5 ماه گذشته،فیش نان برای محرومینی که حتی قدرت خرید نان خالی هم ندارند،تهیه و با 8 نانوایی با هزینه 3 میلیونی قرارداد بسته ایم.

حجت الاسلام علی محمد لروند با اشاره به اینکه درکمک رسانی و رسیدگی به حال محرومان جامعه به امیرالمومنین(ع) اقتدا کرده ایم،گفت: سرکشی به خانواده های نیازمند در روزهای شنبه و حضور در منازل و شنیدن درد دل آنها و اهدای بسته های غذایی 200 هزار تومانی و تهیه لوازم التحریر وکیف برای حدود ۱۵۰دانش آموز بی بضاعت را وظیفه خود می دانیم.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اهداف اجرای طرح « ترویج روحیه کمک رسانی به نیازمندان» در شهر و روستا،گفت: برای رفع مایحتاج نیازمندان و فقرا به همت مومنین و خیرین شهرستان این برنامه را در حال اجرا داریم.

وی در پایان با بیان اینکه سرکشی هفتگی امام جمعه از منازل محرومین روستاهای دور افتاده به فضل الهی ادامه خواهد داشت، گفت: نشستن در منازل و شنیدن درد دل محرومین و پیگیری مشکلات تا رسیدن به نتیجه را بر خود وظیفه می دانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha