پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش اقتدار عاشورائیان در بیرجند

حوزه/ مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان محمد رسول الله(ص) همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و بسیجیان عظمت و اقتدار خود را برای همگان به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، در میان حضور پرشور بسیجیان که تنها با نیت قلبی و بدون هیچ مزد ومنتی در صحنه ها حاضر می شوند ، نوای "هیهات من الذله" در ورزشگاه آزادی بیرجند طنین‌انداز شد و ملت ایران بار دیگر عشق به رهبری و اهل بیت(ع) را به منصه ظهور گذاشتند.

بسیجیان با سر دادن نوای یا حسین(ع) عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان داده و به اثبات رساندند که با استقامت و پایدار ملی راه و هدف شهدای والامقام را تا ابد ادامه خواهند داد.

امروز ورزشگاه آزادی بیرجند نیز مملو از دلدادگانی بود که به عشق رهبر و خاک ایران اسلامی گرد هم آمدند تا پوزه استکبار زمان و آمریکا را به خاک بمالند و با نوای یا حسین(ع) این نوید را دادند که در هیچ برهه سخت زمانی، رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.

بسیجیان آمدند تا نمادی از اقتدار و عظمت کشورمان را همچون قطره‌ای از دریا به دنیا نشان دهند و به دشمنان ثابت کنند که اسلام هیچ گاه تنها نخواهد ماند و راهی که امام حسین(ع) پیموده است، هدف شهدا، بسیجیان و ملت ایران خواهد بود و ملت ایران یاری‌گر مظلومان و احیا کننده نهضت و مکتب حسینی است.

حضور پرشور بسیجیان سیلی بزرگ بر پیکره ی آمریکا است

حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: هر انقلابی برای موفقیت به سه رکن اساسی فرمانده، رزمنده و پذیرنده دارد که منحصر به انقلاب اسلامی نیست و برای اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، هر سه رکن حضور داشت.

وی افزود: امروز بعد از 40 سال از گذشت انقلاب، این 3 رکن در تثبیت انقلاب وجود دارد و بسیار مهم است.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه ما به رهبری حضرت آقا افتخار می کنیم که امروز با همان شور و قدرت رهبری امام خمینی(ره)، جامعه را اداره می کنند و نظام را جلو می برند، تصریح کرد: حضور مردم به عنوان رکن بعدی انقلاب خیلی مهم است چراکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و باید مردم پای این انقلاب باشند.

حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: حضور رزمنده ها و بسیجیان پای انقلاب نیز نکته سوم است که امروز می بینیم یک اجتماع چند هزار نفری از بسیجیان در مرکز استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع یک پیام دارد، عنوان کرد: پیام این رزمایش به دشمنان، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و اینکه ما با تمام وجودمان پای انقلاب هستیم و از انقلاب حمایت می کنیم.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه استقلال کشور هزینه دارد، متذکر شد: مسیر حسینیان با مسیر یزیدیان متفاوت است، آنها مسیر سعادت می روند و اینها مسیر شقاوت، و پیام امروز انقلاب ما نیز مسیر شهدا و امام و رهبری است.

حجت الاسلام نجمی پور تصریح کرد: ما برای همان مسیری که انقلاب کرده ایم، دور هم جمع می شویم که مشت محکم حضرت آقا باشیم و بگوییم سرباز ولایت هستیم.

وی حضور امروز رهبری در ورزشگاه آزادی و در جمع بسیجیان را باعث اقتدار و دلگرمی بسیجیان دانست و بیان داشت: این حضور رهبری باعث خوشحالی همه کسانی است که امروز به صحنه آمده اند.

امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه نخواهیم گذاشت خواب های دشمنان تعبیر شود، تاکید کرد: پیام این اقتدار برای دشمنان اسلام آن است که اگر نگاه چپ به این نظام و انقلاب داشته باشند با اجتماع میلیونی جوانان مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه چند ماه قبل در آمریکا طرحی را به نام هانسون تصویب کردند، بیان داشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و هنری کسینجر در این خصوص اعلام کردند که باید کاری کنیم تا انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را درک نکند و برای اینکه جلوی اقتدار و امپراطوری ایران اسلامی را بگیرند همه تلاششان را می کنند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش استکبار جهانی این است که ایران جشن چهل سالگی خودش را نگیرد درحالی که نه تنها امسال جشن چهل سالگی را خواهیم گرفت بلکه سال های بعد هم با قوت و قدرت به این مسیر ادامه خواهیم داد.

امام جمعه سرایان تاکید کرد: باید همه مردم پشت ولایت و رهبری باشند چراکه اگر ما پشت ولایت باشیم، رهبری می توانند دنیا را مدیریت کنند.

حجت الاسلام نجمی پور خاطرنشان کرد: انقلاب هزینه دارد، گاهی با جانمان گاهی آبرویمان و گاهی پولمان را باید در این راه هزینه کنیم تا استقلال جمهوری اسلامی دچار خدشه نشود.

بسیج نام یک ملت است

حجت الاسلام روح الله نوری مسؤل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی بابیان حضور مردم همیشه در صحنه اظهار داشت: امروز شاهد حضور ملت ایران در صحنه عظیم دفاع از خون شهیدان،‌ فخر و عظمت نظام هستیم که این حضور هیبت پوشالی دشمن را برای همیشه در هم شکست.

وی ادامه داد: دشمنان دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی همواره در طول تاریخ هدفی واحد را دنبال کرده اند، و آن هم این است که بتوانند با حکم‌رانی در بین مردم و نظام اختلاف‌ بیفکند که امروز مردم قهرمان ما به تمامی دشمنان یکصدا و یکپارچه می‌گویند که ما همواره در پشت نظام و رهبری هستیم.

مسؤل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما هزینه زیادی در طول تاریخ و بهای عظیمی برای ماندگاری انقلاب و نظام پرداخته ایم،‌ تصریح کرد: اگر روزی در این سرزمین شهدای زیادی به انقلاب و نظام تقدیم کردیم، به این دلیل بوده که بگوییم، هیچگاه ذلت را نمی‌پذیریم.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه بسیج متعلق به همه ی مردم است،خاطرنشان کرد: در کشور ما بسیج مختص قشر خاصی نیست و باید این موضوع را همه بدانند که بسیج نام ملت ماست و این فخر بزرگی است که این نظام به ملت خود مستحضر است.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع عظیم بسیجیان و ملت غیور کشور حاوی این پیام است که دشمن هرگز نمی‌تواند بین نظام و ملت فاصله بیاندازد، اضافه کرد: دشمنان در طول تاریخ هرگز نتوانسته اند باور ملت ما را به نظام، تخریب کنند، لذا حضور مردم در صحنه همیشه با عزت خواهد ماند، زیرا چهار دهه فشار معیشتی و اجتماعی و اقتصادی از سوی دشمن نتوانسته مردم ما را از پای درآورد.

مسؤل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ملتی که این گونه متحد باشد قامت آن هیچگاه خم نخواهد شد، گفت: ما به خوبی می‌بینیم که بسیجیان ما در هر دوره به نیاز کشور لبیک گفته و همواره در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه سازندگی و علم، در تکنولوژی‌ و دفاع از مرزها حضوری فعال و پوینده داشته اند و امنیت و اعتلا و اقتدار نظام با حضور بسیحیان رقم خورده است.

حضور همیشه در صحنه ملت ایران،نقطه اقتدار نظام است

حجت الاسلام علی اکبرپور معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان حضور پر شور بسیجیان و مردم در سراسر کشور گفت: این حضور پرشور بسیجیان در سراسر کشور خار چشمی بر پیکره ی دشمنان است و امروز مقاومت و ایستادگی ملت ایران پیام یأس و ناامیدی برای دشمنان دارد.

وی ادامه داد: موقعیت اجتماعی و سیاسی امروز جامعه، این فرصت را می طلبید که بسیج یک بار دیگر قدرت خودش را به رخ جهانیان بکشد و باعث قوت قلب دوستان و وحشت دشمنان شود .

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اجتماع عظیم خواهران و برادران سپاهی را پیمانی ناگسستنی دانست و تصریح کرد: بصیرت عاشورایی و سپاهیان محمد رسوالله در کل کشور در اجتماعاتی چند صد هزار نفری، بسیجیان بار دیگراعلام کردند که ما با اقتدار همیشه در صحنه هستیم.

حجت الاسلام اکبرپور با اشاره به جنگ نابرابر در برابر استکبار افزود: جنگی که امروز درگیر آن هستیم جنگ در جبهه حق علیه باطل است که استکبار جهانی با تمام قوا در زمینه های فرهنگی و اقتصادی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده است.

وی نقش روحانیت در عرصه های مختلف و انقلاب را بسیار تأثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: اگر به دوره های مختلف قبل و بعد از انقلاب بنگریم، متوجه می شویم که روحانیت نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته اند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی روحانیون را چراغ هدایت جامعه دانست و افزود: روحانیون باید نقش بصیرت افزایی در بین نسل ها داشته و طبق فرمایشات رهبری،  قطب نمای جامعه برای هدایت بشری باشند.

حجت الاسلام اکبرپور بیان داشت: طلاب و روحانیون باید زمینه ای را برای بیداری جامعه در سطوح مختلف آماده، و با آگاه سازی نقشه های دشمن را خنثی کنند.

وی با اشاره به پیچ تاریخی انقلاب تاکید کرد: این اولین پیچی نیست که دشمنان برای ما به وجودآورده اند، بلکه در 4 دهه ای که از انقلاب می گذرد به لطف خالق هستی اتقلاب گردنه های مختلف را رد کرده است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: انقلاب ما شرایط سخت تر از این را نیز به خود دیده است، لذا جنگ اقتصادی هزینه دارد که باید با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین نقشه های استکبار را نقش بر آب می کنیم.

حجت الاسلام اکبرپور با اشاره به سالروز 40 سالگی انقلاب گفت: ما به سادگی به این اقتدار نرسیده ایم و گردنه‌ها و فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشته ایم.

رزمایش بصیریت عاشورایی مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: اجتماع بسیجیان در کشور یک مانور و نمایشی برای اقتدار و ظرفیت‌های جبهه انقلاب است.

وی افزود: به طور قطع جبهه انقلاب و رزمندگان اسلام خاری در چشم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستند که همواره به دنبال جنایت در منطقه و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بدخواهان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی به دنبال براندازی نظام بوده و هستند و این اجتماع بسیجیان برای دشمنان پیام دارد.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: این پیام به آن‌ها نشان می‌دهد که نیروهای انقلابی و جوانان همواره از ارزش‌های خود دفاع می‌کنند و پای این ارزش‌ها ایستاده اند و دست از ارزش‌های خود برنمی‌دارند.

وی ادامه داد: روحانیت در خط مقدم مبارزه با ظلم و نفاق بودند و خواهند بود و به طور قطع روحانیت در خط مقدم مبارزه با استکبار و منشأ خیر و برکت در نظام اسلامی هستند.

گزارش :مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha