جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتدار عاشورایی در بیرجند

حوزه/ امروز سراسر کشور ایران اسلامی روزی خاطره انگیز و حماسی خلق کرد و ۷۰۰ هزار بسیجی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، از چند روز گذشته خبری مبنی بر رزمایش 700 هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور دهن به دهن می چرخید و حضور رهبر معظم انقلاب در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در این روزهایی که در هجمه های اقتصادی که بر مردم وارد شده است،امیدوار کننده ترین خبر ممکن بود که می توانست زمینه ای برای وحدت دوباره مردم را با مسئولین فراهم کند.

امروز 12 مهر ماه سال1397  را می توان در تقویم ها ثبت کرد، روزی که بسیجیان همیشه در صحنه باری دیگر به سخنان رهبر انقلابشان لبیک گفتند.

استان ولایت مدار خراسان جنوبی نیز از این قائده مستثنا نبود، امروز دوباره مردم ثابت کردند که پای انقلاب و رهبری ایستاده اند و هر زمان که احساس مسئولیت کنند، وارد میدان می شوند و تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

امروز روزی بود که مردم سراسر کشور و دیار کویرنشینان خراسان جنوبی نشان دادند که نه تنها مشکلات اقتصادی و سختی های روزگار آنان را از پای درنمی آورد، بلکه همتشان را برای ادامه مسیر نیز بیشتر کرده است.

هرچه به ساعت برگزاری رزمایش اقتدار نزدیک تر می شدیم، حضور جمعیت رنگ واقعیت انقلاب را بیشتر به رخ می کشید، اگر نگاهی گذرا به مراسمات جای جای این سرزمین می انداختی، عظمت این روز را بیشتر احساس می کردی.

آری امروز سراسر کشور و خراسان جنوبی به معنای واقعی همت خود را به جهانیان اثبات کردند و چه دل انگیز است، بسیجی هایی که با شعارهای هیهات من الذله و جانم فدای رهبر ندای وحدت میان مردم را صدا می زدند.

چفیه هایی که بر تن و سربند های مزین به نام ائمه که بر سر هر بسیجی خودنمایی می کرد، تداعی‌گر روزهای 8 سال دفاع مقدس بود، جایی که خالی بودن شهدای این مرز و بوم را جوانان امروز پر کرده بودند.

بوی شهدا را نیز می‌شد در میان جمعیت استشمام کرد، جایی که، پدران شهدای وطن نشسته و به سخنان رهبرشان لبیک گفته بودند.

در این بین مردی را مشاهده کردم که چفیه او متفاوت از بقیه بود، چراکه در کنار عکس رهبر معظم انقلاب، عکس اولین مدافع حرم خراسان جنوبی نیز بر روی آن نقش بسته بود.

پدر این شهید بزرگوار حضور مردم و بسیجی ها در این رزمایش را بسیار چشمگیر و قابل ستایش دانست و تصریح کرد: خانواده شهدا نیز همیشه در بین مردم حضور دارند و هر زمان که احساس مسئولیت کنند وارد بر صحنه می شوند.

وی اضافه کرد: حضور جوانان در روحیه انقلابیون بسیار تأثیرگذار است، زیرا همین جوان ها آینده کشور را خواهند ساخت.

پدر شهید بصیری پور اذعان داشت: امروز بیش از پیش نیاز به روشنگری در جامعه حس می شود، لذا اینگونه همایش ها در بصیرت افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود و باعث می شود تا دشمنان بدانند مردم این سرزمین همیشه در صحنه حضور دارند و میدان را برای جولان دادن آن ها خالی نخواهند کرد.

وی مردم را متحدتر از گذشته دانست و گفت: برای این انقلاب خون های بسیاری ریخته شده است و دشمنان هیچ وقت به مقاصد خود نخواهند رسید.

در آخر این پدر شهید یادآور شد: امروز نیز همانند اوایل انقلاب جوان ها در صحنه حضور دارند و این نوید را می دهد که انقلاب در همان راهی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای آن ترسیم کرده اند، گام برداشته است.

چهره ها را که می نگریستی از پیر و جوان و مرد و زن همه آمده بودند، از جمله روحانیون بسیاری که لباس بسیجی پوشیده و خود را همرنگ با جماعت کرده بودند تا نشان دهند بسیجی وار در میدان حق حاضرند و همانند اول انقلاب در صف اول صحنه، حضور دارند.

پس از تلاوت قرآن و همچنین سرود جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور سخنان مقام معظم رهبری به صورت زنده برای جمعیت حاضر در استادیوم آزادی بیرجند، پخش شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ بسیجیان در تهران فرمودند: مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به آمریکا بزنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای "عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران" را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و بیان کردند: اینها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود.

رهبر انقلاب شکست ناپذیری ملت ایران را ناشی از برکت اسلام عزیز دانستند و خاطر نشان کردند: این شکست ناپذیری را می توان در پیروزی این ملت بزرگ در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز ایستادگی در مقابل همه توطئه های 40 سال اخیر مشاهده کرد چرا که ملت در مواجهه با توطئه ها و اقدامات مختلف دشمن، هیچگاه احساس ضعف و خستگی نداشته و عقب نشینی نکرده است.

رهبر معظم انقلاب بخش مهمی از سخنانشان را به تبیین نقش جوانان در تحولات چهل سال اخیر اختصاص دادند و تأکید کردند: جوانان عزیز بدانید که شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید، شما باید راه را باز کنید. پیران مجرب هم اگر خسته و بی حال و از کار افتاده نباشند، می توانند شما را راهنمایی کنند اما موتور پیش‌برنده این قطار شما جوانان هستید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجموعه عظیم و مردمی بسیج در سراسر کشور را که به الگویی برای برخی ملتهای دیگر تبدیل شده، یکی دیگر از واقعیات ایران اسلامی برشمردند و گفتند: بسیج مردمی یکی از نقاط برجسته تصویر واقعی کشور است که در مقابل تهدید دشمن نه تنها عقب نشینی نمی کند بلکه بر ایمانش افزوده می شود و به همین دلیل، دشمن و عوامل او، مخالفت زیادی با بسیج دارند.

این سخنان رهبری قوت قلبی برای مردم و بسیجیانی که در همه ی صحنه ها گوش به فرمان رهبری همیشه حاضر در میدان هستند و امیدی را در دل میلیون ها بیننده ای که از پای تلویزیون های خود به سخنان رهبر خود گوش می دادند داد.

مردم کویرنشین خراسان جنوبی نیز با شنیدن این سخنان ریشه امیدی که در دلهایشان کاشته بودند،جوانه زد و همه با شور و نشاط متفاوتی رزمایش را ادامه دادند.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: اجتماع عظیم بسیجیان استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور امروز در این استان اقتدار و غیرت ایرانیان را به جهان نشان داد و لبیک بسیجیان به ولایت فقیه مشتی بر دهان یاوه‌گویان زد.

وی ادامه داد: امروز شاهد فضایی بسیار باصفا همراه با حضور مردم و بسیجیان از اقشار مختلف از کشاورز و کارمند تا دانش‌آموزان و دانشجویان بودیم که همه آمده بودند تا با لبیک‌گویی به فرمان ولایت فقیه مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بکوبند و انجسام و یکپارچگی خود را باری دیگر در معرض نگاه دشمنان بگذارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج، این قشر دلسوز و فداکار همواره پشتوانه نظام و انقلاب بوده اند، افزود: زمانی که بسیج برای نخستین بار به فرمان امام راحل تشکیل شد شاید در آن زمان هیچ کس فکر این را نمی‌کرد که روزی همین قشر مایه فخر و مباهات انقلاب دیرین و دیرنده ما باشد و امروز اگر دشمنان متحیرانه انگشت به دهان مانده‌اند، در نتیجه نمایش اقتدار و عزت نظام در سایه حضور این قشر فداکار و همیشه حاضر در صحنه است.

حجت الاسلام نوفرستی بسیجیان را ادامه دهنده خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: پاسداری از خون شهدا و راه این عزیزان باید همواره در میهن اسلامی ما ادامه داشته باشد چرا که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در تکاپو هستند تا با ایجاد اختلاف بین مردم و نظام خون شهدا و مردانگی و جهاد رزمندگانمان را پامال و در افکار عمومی کم‌ارزش کنند.

وی با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های حساس و پرخطر کشور، افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاه بوده ایم، که در هر جایی که به ولایت لبیک گفتیم، هیچگاه ضربه سنگینی نخوردیم و این در واقع عزت، اقتدار، غیرت و ملیت ما را بیش از پیش حفظ کرده است.

اقتدار عاشورایی، اقتدار بسیجیان است

حجت الاسلام علی اکبر سنجری، امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه مردم ولایت مدار اینبار هم گل کاشتند اظهار کرد: تمامی همبستگی و اتحاد ما در مقابل چشمان دنیا فقط دو پیام می‌تواند داشته باشد که اگر جنگ باشد ما فرزندان عاشوراییم و اگر تحیم باشد ما فرزندان رمضانیم.

وی با اشاره به اینکه پیام این رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، اتحاد و همبستگی بسیجیان است، گفت: اتحاد ملت ما در واقع قوای قلبی نظام است، و ملت همیشه حاضر در صحنه، امروزه اقتدار نظام را به رخ دشمنان خود می‌کشد.

امام جمعه سربیشه خاطر نشان کرد: هویت ملی انقلاب ما در سایه جوانان و فعالیت آنان در عرصه‌های مختلف رقم می‌خورد که امروزه ما شاهد هستیم که کشورهای بسیاری اگر چه بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات را دارند اما زیر پرچم استبداد هستند.

حجت الاسلام سنجری با بیان پیروزی 40 سالگی انقلاب خاطرنشان کرد : 4 دهه عظمت و بزرگی انقلاب در واقع بر اساس 4 ارزش پایدار رقم خورده است که یکی از این ارزشها باور و اعتقاد مردم، حضور مردم در صحنه و همچنین ولایت فقیه است.

محمد حسینی یکی از جوانان دهه اول انقلاب است که با سربند جانم فدای خامنه ای پا در این همایش گذاشته بود.

وی با بیان اینکه ما به رهبری حضرت آقا افتخار می کنیم که امروز با همان شور و قدرت رهبری امام خمینی(ره) جامعه را اداره می کنند و نظام را جلو می برند، گفت: حضور مردم به عنوان رکن بعدی انقلاب بسیار مهم است، چراکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و باید مردم پای این انقلاب باشند.

وی افزود: حضور رزمنده ها و بسیجیان در این همایش نشان از آن دارد که پای انقلاب ایستاده اند و و از آن محافظت می کنند.

حسینی بیان داشت: پیام این رزمایش به دشمنان این مرز بوم، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و اینکه ما با تمام وجودمان پای انقلاب هستیم و از انقلاب حمایت می کنیم.

وی ابراز داشت: استقلال کشور هزینه و سختی های بسیار دارد لذا می طلبد تا مردم همواره گوش به فرمان رهبر خود دهند و از وی اطاعت کنند تا از این مشکلات پیروزمندانه بیرون آیند.

حسینی ادامه داد: ما برای همان مسیری که انقلاب کرده ایم دور هم جمع می شویم که مشت محکم حضرت آقا باشیم و بگوییم سرباز ولایت بوده، هستیم و خواهند بود.

وی گفت: حضور امروز بسیجیان در سراسر کشور اقتدار نظام اسلامی را به به جهانیان ثابت کرد و به دشمنان داخلی نیز فهماند که این انقلاب بیدی نیست که با تکانی بلرزد و دچار آشفتگی شود.

این جوان دهه شصتی ابراز داشت: به امید خدا انقلاب اسلامی جشن 40 سالگی خود را بر خلاف تمامی فتنه ها و نقشه های دشمنان داخلی و خارجی، برگزار خواهد کرد و از این پیچ تاریخی نیز سربلند خارج خواهد شد.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در پایان مراسم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: این همایش و حضور 20 هزار نفری بسیجیان برای دوستان انقلاب امید آفرین است، و مردم نیز متوجه می شوند که چقدر بسیجیان به فکر آنان بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان همیشه در صحنه و آماده فداکاری هستند، افزود: مردم به این حضورها امیدوار شده و دشمنان این مرز و بوم نیز مأیوس می شوند، زیرا در این فکر هستند که ملت را از نظام، و همچنین بسیجیان را از سازمانشان جدا کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه این همایش‌ها همچنین اقتدار نظام و پایبندی مردم به نظام را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: درست است که مردم با سختی ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما همیشه پای ولایت و سخنان رهبر عزیزشان ایستاده اند و حاضر نیستند که آرمان هایشان دچار خدشه شود.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه برای 20 هزار بسیجی از سراسر استان فراخوان زده شد، که همگی آمدند تا باری دیگر با رهبر خود تجدید پیمان کنند، مطرح کرد: همایش محمدرسول الله 2 نیز یادآور دوران دفاع مقدس می باشد، زیرا هر زمانی که برای اعزام به جبهه نیرویی لازم بود، فراخوان های محمدرسول الله ها داده می شد و سپاهیان محمد رسول الله جمع شده و به جبهه اعزام می شدند.

وی ابراز داشت: عملیات های بزرگ دفاع مقدس از جمله عملیات کربلای 5 ، والفجر 8 و الی بیت المقدس با همین فراخوان های محمدرسول الله ها به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر فردی که در این همایش شرکت کرد به نوعی به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفت، ادامه داد: ما همیشه آماده ایم و گوش به فرمان رهبر انقلابیم

یادمان باشد....

طبق فرمایشات امام (ره)بسیج لشکر مخلص خداست، لذا امروز هم برگ زرین دیگری در دفترانقلاب نگاشتیم که 12 مهر ماه سال 1397 لشکریان خدا با عظمت خود، جواب دندان شکنی را به استکبار جهانی و یاوه گوبان نظام دادند.

ما باید همانند سال های اول انقلاب که مردم با اتحاد خود زمینه پیروزی جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند، متحد تر از قبل در برابر آمریکا و دشمنان قسم خورده ی نظام بایستیم و آنان را رو به زوال بکشانیم.

اتحاد 700 هزار نفری امروز پاسخی بود به تمامی فتنه های چند وقت اخیر دشمنان، و باعث گشت تا هرچه تنیده بودند نابود گردد، لذا امید است این اتحاد همچنان ادامه داشته باشد و به سرانجام مقصود که همان حکومت عدل امام زمان(عج) است، برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha