جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه های علمیه

​حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز دشمنان بیشترین هجمه های فرهنگی و عقیدتی خود را معطوف مراکز دینی کشور نموده اند، لذا طلاب و روحانیون باید این خطر را به خوبی بشناسند و برای مقابله با آن بر بینش و بصیرت خود بیفزایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، عصر امروز در جمع معاونین آموزشی مدارس علمیه استان کردستان اظهار داشت: اساتید و معاونین مدارس علمیه باید به صورت هدفمند، دلسوزانه و تخصصی نسبت به آموزش و تعلیم طلاب جدیدالورود تلاش داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه طلاب باید در دوران تحصیل خود در مدارس علمیه به خوبی بتوانند کتب درسی ارائه شده را فرا بگیرند، گفت: از اساتید به ویژه شما معاونین محترم آموزشی مدارس علمیه استان درخواست دارم که طلاب را نسبت به مطالعه غیردرسی ترغیب کنید و اجازه ندهید که طلاب تنها به مطالعه کتب ارائه شده توسط مدارس علمیه اکتفا کنند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنین اساتید باید طلاب را در زمینه فراگیری تخصصی علوم قرآنی ترغیب کنند و از آنان بخواهند که در مباحث قرآنی، مطالعاتی در خور شان یک طلبه انقلابی و شیعی داشته باشند.

حجت الاسلام پرندیان افزود: یکی دیگر از مسایلی که اساتید حوزوی باید به صورت جد مدنظر داشته باشند، آشنا سازی طلاب با علم رسانه و فضای مجازی است، زیرا برای ترویج مبانی دینی و شریعت اسلامی طلاب باید با فضای مجازی و اینترنت به خوبی آشنا باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید دانست و گفت: فضای مجازی زمانی که در دست دشمنان دین باشد به وسیله ای برای تبلیغ علیه اسلام و ایجاد شبهات دینی تبدیل می شود که آن زمان فضای مجازی شمشیری زهرآلود و سمی برای دین خداست، ولی اگر طلاب از این فضا برای تبلیغ و ترویج اسلام و آموزه های دینی استفاده مناسب کنند، آن زمان می توان گفت که فضای مجازی یک امتیاز و فرصت طلایی برای ماست.

وی در ادامه با اذعان به اینکه برخی از طلاب با کتاب های بزرگان دین به صورت کامل آشنا نیستند، اظهار داشت: خوشبختانه از بزرگان دین اسلام، کتب و آثار مکتوب بسیاری به جای مانده است، لذا اساتید حوزوی باید سعی کنند که این کتب ارزشمند و سودمند که به نوعی کتاب های مرجع دینی محسوب می شوند را به طلاب معرفی کنند و از آنان بخواهند که این آثار دینی از بزرگان اسلام را به خوبی مطالعه کنند.

حجت الاسلام پرندیان در ادامه سخنان خود گفت: امروز وضعیت طلبه، روحانی و حوزه های علمیه نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده است، امروز دشمنان بیشترین هجمه های فرهنگی و عقیدتی خود را معطوف مراکز دینی کشور نموده اند، لذا طلاب و روحانیون باید این خطر را به خوبی بشناسند و برای مقابله با آن بر بینش و بصیرت خود بیفزایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha