پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر پیاده روی اربعین

حوزه/ نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: برگزاری مراسم عظیم پیاده روی اربعین زمینه تقویت قدرت سیاسی و اجتماعی شیعیان را در دنیا فراهم می کند.

علیرضا نائیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: دشمنان اسلام و شیعه در سال ها و به خصوص ماه های اخیر بسیار کوشیدند که به ترفندهای گوناگون میان ملت های ایران و عراق اختلاف افکنی کنند تا به این طریق بحث زیارت عتبات عالیات و به ویژه سفر اربعین در بین ایرانی ها کمرنگ شود اما به لطف الهی اربعین امسال هم نشان می دهد که این پیوند به برکت نام و یاد سیدالشهدا(ع) بسیار عمیق و تنگاتنگ است.

وی افزود: پیاده روی اربعین در سال های اخیر اساساً به یک سرمایه و گنج برای جهان اسلام و شیعیان در مسیر تقویت وحدت و همبستگی تبدیل شده که برخلاف خواست دشمن، بازتاب رسانه ای گسترده ای نیز داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فراتر از نگاه شیعی به جهت حضور برادران اهل تسنن و حتی پیروانی از ادیان دیگر در ایام اربعین در کربلا ، باید گفت که مراسم اربعین در واقع به محور امت اسلامی و بلکه همه حق طلبان و آزادی خواهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به هر بهانه و تمسکی، سیاست محوری دشمنان است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی که مساله اختلاف شیعه و اهل سنت را دامن بزند در جبهه دشمن بازی می کند ، چه آن که خود ایشان توهین به بزرگان اهل سنت را ممنوع و حرام اعلام کردند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha