جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حكمت حكيمي فر

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: تحولات اخیر نشان مى‌دهد جمهورى اسلامى ایران در جایگاه «ابتكار عمل راهبردى» است و آمریكائیان از سر «استیصال» به هیاهو و زوزه‌كشى روى آورده‌اند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرمایشات مهم امام خامنه ای در اجتماع بزرگ بسیجیان کشور، اظهار داشت: این روزها شاهد نمایش اقتدار جمهورى اسلامى ایران و هم‌چنین مخابره اخبار خوشى از تحولات اقتصادى، اجتماعى و سیاسى كشور هستیم كه فضاى عمومى جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

اوج رزمایش خدمت بسیج؛ با حضور امام خامنه ای در ورزشگاه آزادى رقم خورد

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به برخی از این تحولات اشاره کرد و گفت: برگزارى رزمایش خدمت‌رسانى بسیج كه در قالب هفت هزار و چهارده گروه خدمت‌رسان جهادى و در قالب ساخت و تكمیل ۱۹۷۳ پروژه بهداشتى، آموزشى، تولیدى، كشاورزى و فرهنگى صورت‌گرفته، نمایشى از توان‌ بدیل سازمان بسیج مستضعفین است كه همه همت و توان خود را مصروف خدمت‌رسانى و گره‌گشایى از مشكلات مردم نموده است.

این استاد حوزوی تاکید کرد: نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج با حضور مقام معظم رهبرى در ورزشگاه آزادى رقم خورد كه روز پنجشنبه با حضور ۱۰۰ هزار بسیجى حاضر در مانور خدمت برگزار شد. بدون تردید بیانات حكیمانه و راهگشاى معظم‌له در جمع بسیجیان، محور اصلى خطبه‌هاى ائمه محترم جمعه سراسر كشور خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: در عین حال نباید از تلاش‌هاى مذبوحانه رسانه‌هاى بیگانه غافل بود كه تلاش دارند تصویرى مغرضانه از این جشنواره خدمت ارائه دهند و آن‌را به امنیتى كردن فضاى كشور و تلاش براى سركوب و ایجاد فضاى خفقان تفسیر نمایند.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌اى در تعبیرى ژرف و دقیق درباره بسیج فرموده‌اند: « بسیج براى جوانان شورآفرین، براى دوستان امیدآفرین و براى دشمنان بیم‌آفرین است.» پیام نمایش ۱۰۰ هزار نفرى بسیجیان در ورزشگاه آزادى و در حضور فرمانده كل قوا، پیامِ حضور در صحنه براى خدمت‌رسانى به مردم، كمك به دولت براى حل مشكلات جامعه، نمایش وحدت و انسجام ملى، نمایش شور انقلابى و تزریق امید و نشاط و اعتماد به جامعه بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از دیگر خبرهاى خوب این روزها، توقف افزایش قیمت ارز و سكه و پایین آمدن چند هزارتومانى قیمت آن‌ها بود كه منجر به كاهش قیمت برخى كالاهاى دیگر از جمله خودرو شده است. امیدواریم با برنامه‌ریزى و تدابیرى كه تیم اقتصادى دولت اندیشیده‌اند، شاهد كاهش بیشتر قیمت ارز و سكه بوده و آرامش بر فضاى بازار و جامعه حكمفرما شود.

ایران در رابطه با امنیت ملى خود هیچ گونه مماشاتى ندارد

این استاد حوزوی به پاسخ کوبنده موشکی سپاه پاسداران به تروریستی و حامیان و هادیان جنایت اهواز اشاره کرد و گفت: پاسخ قاطع و سریع موشكى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به عملیات گروهك‌هاى تروریستى در اهواز، نشان داد كه جمهورى اسلامى ایران در رابطه با امنیت ملى خود هیچ گونه مماشاتى صورت نخواهد داد و واكنش سریع در برابر اقدامات امنیتى صورت خواهد داد. بنابر تعریف رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و هر دشمنى بخواهد كه كوچكترین اقدام علیه كشور صورت دهد، با واكنش قاطع از سوى ایران مواجه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار اشت: ایران توانایى و قدرت دسترسى به دشمنان را در هرنقطه‌اى دارد و موقعیت‌هاى مكانى و دور از محدوده جغرافیایى خللى در اقدامات جمهورى اسلامى ایران نخواهد داشت. ایران تنها كشورى است كه بعد از روسیه و آمریكا براى تنبیه دشمنان خود از موشك‌هاى دوربرد یا میان برد استفاده مى‌كند. منطق این مسأله بدین گونه است كه ایران توانایى اقدامات فراسرزمینى را علیه هر موجودیت و گروهى دارد.

رای دادگاه لاهه؛ تأیید حقانیت جمهورى اسلامى ایران

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه به صدور رای دادگاه به نفع ایران اشاره کرد و بیان داشت: صدور راى دادگاه لاهه به نفع جمهورى اسلامى ایران آن هم به اتفاق آراء از دیگر خبرهاى خوب این روزها بود. پس از خروج آمریكا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم‌ها علیه كشورمان، وزارت خارجه كشورمان اقدام به طرح شكایت در دادگاه لاهه نمود كه صدور قرار موقت این محكمه كه لازم الاجراء است، نشانه بارز دیگرى در تأیید حقانیت جمهورى اسلامى ایران و غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌هاى آمریكا علیه مردم و شهروندان كشورمان است.

این استاد حوزوی افزود: همچنین چند كشور اروپایى از جمله آلمان و فرانسه در روزهاى اخیر اعلام كرده‌اند درصدد راه‌اندازى یك شبكه مالى مستقل از سوئیفت هستند تا بانك‌هاى مركزى اتحادیه اروپا بتوانند در برابر تحریم‌هاى آمریكا علیه جمهورى اسلامى ایران بایستند.

رفتار ایران در برابر سلطه‌گرى آمریكا، درس بزرگى به جهان داد

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: به گفته مقامات اروپایى، این اتحادیه كه تلاش دارد نقش مستقل از آمریكا را در نظام بین‌الملل ایفا نماید، این شبكه مالى را قبل از تحریم‌هاى ۱۳ آبان آمریكا علیه ایران، راه‌اندازى خواهد كرد. به گفته كارشناسان و تحلیل‌گران بین‌الملل، دور جدید تلاش اروپاییان نشان مى‌دهد كه رفتار جمهورى اسلامى ایران در برابر سلطه‌گرى آمریكا، درس بزرگى به كشورهاى دیگر داده تا بتوانند نقش مستقل و جداى از آمریكا را در فضاى بین‌الملل تمرین نمایند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در ادامه به تغییرات سیاسی در کشور همسایه؛ عراق اشاره کرد و گفت: تعیین رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق كه گزینه‌هاى مطلوب جبهه مقاومت هستند، از دیگر خبرهاى خوب روزهاى اخیر بود كه نشان داد پول و قدرت سیاسى كشورهایى چون آمریكا و عربستان‌ نمی‌تواند آرایش سیاسى و كابینه دولت عراق را تعیین نمایند.

وی ادامه داد: این تحولات نشان مى‌دهد جمهورى اسلامى ایران در جایگاه «ابتكار عمل راهبردى» است و آمریكائیان از سر «استیصال» به هیاهو و زوزه‌كشى روى آورده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha