چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حق پناه

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: توجه اصلی این کمیسیون در حال حاضر معطوف به بررسی نظام جامع فرهنگی تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حق پناه در نشست کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس گفت: در طول سال ها پس از تشکیل کمیسیون برنامه های مختلفی در دستور کار بوده که از جمله آن تصویب متون آموزشی درسی اخلاق اسلامی با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی با بیان این که آیین نامه اخلاقی حوزه علمیه خراسان تصویب و ضوابط رسیدگی به تخلفات پژوهش نیز بررسی شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های تصویب شده این کمیسیون آسیب شناسی مسائل حوزه و شناسایی 8 مساله محوری به عنوان آسیب های عمده بود که این 8 مساله در ارتباط با فضای مدارس مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تدوین منشورهای اخلاقی کارکنان، مدیران مدارس، اساتید و طلاب در قالب منشورهای اخلاقی چهارگانه اظهار کرد: برخی از این منشورهای اخلاقی در شورای عالی به تصویب رسیده و در حال اجراست که امیدواریم به زودی نظام جامع تبلیغ نیز آماده و تدوین شود.

حجت الاسلام حق پناه با بیان که مساله اخلاقی مساله بسیار مهم و کلیدی است که حضرت امام(ره) نیز همواره بر آن تاکید داشتند، بیان کرد: مساله اخلاق مساله کلیدی است که اگر رعایت شود، می توان گفت سایر مسائل تا حدودی رعایت شده است.

وی با بیان این که توجه اصلی کمیسیون به بررسی نظام جامع فرهنگی تبلیغی بوده و در این راستا نیز به آسیب شناسی نظام جامع برای ارائه به شورای عالی حوزه علمیه خراسان می پردازد، گفت: برنامه های تحولی در قالب سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان تصویب و خدمت مدیر محترم این حوزه ارائه می شود تا شاهد تاثیرگذاری بیش تر آن در متن حوزه نیز باشیم. 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha