پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خیاط

حوزه/ رئیس کمیسیون آموزش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که باید کمیسیون ها مجدانه در زمینه تحقق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان فعالیت کنند، گفت: همه باید تلاش کنند تا آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام خیاط در نشست کمیسیون های تخصصی این شورا در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که این کمیسیون یکی از پرکارترین کمیسیون ها بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 17 جلسه در راستای تحقق سند چشم انداز برگزار کرده گفت: در این جلسات حدود 14 موضوع و عنوان در دستور کار قرار داشته و یکی از مهمترین این بحث ها مقاطع تخصصی حوزه بوده است.

وی با بیان این که بعد از مقطع عمومی مقطع تخصصی مطرح شد، عنوان کرد: بحث هایی زیادی در زمینه گذراندن مقطع عمومی و سپس آغاز مقاطع تخصصی وجود داشت که هر یک در این کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام خیاط با بیان این که تعداد واحدهای تخصصی هر رشته نیز به تصویب شورای عالی رسیده است، تصریح کرد: در این نشست ها برای مقطع عمومی دو مقطع دیگر نیز مطرح و نسخه نهایی برای مسئولان آموزش و مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه خراسان ارسال شد تا نقطه نظرات خود را در زمینه آن مکتوب و ارسال کنند.

رئیس کمیسیون آموزش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون نیز بررسی بندهای سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان و الزامات آن در حوزه آموزش بوده، اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش اظهار نظراتی داشتند و در این زمینه 9 کارگروه تخصصی بررسی و اعضای آن برای بررسی سند پرداختند.

وی با بیان این که دوره های مجازی آموزشی نیز امروز یکی از مسائل مهم مورد بحث می باشد، گفت: در زمینه راه اندازی دوره های آموزش مجازی ویژه خواهران نز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و برنامه های ویژه خواهران در قالب کارگروه تخصصی در دستور کار کمیسیون قرار داشت که به تصویب رسید تا کارگروه جداگانه ای در این زمینه فعالیت کند.

حجت الاسلام خیاط با بیان این که تصویب رشته های تخصصی در نوبت بررسی کمیسیون قرار دارد، افزود: امامت شناسی و سبک زندگی از جمله رشته هایی است که مورد بحث قرار گرفته و نهایی شده و رشته فقه تمدنی نیز در مرحله نهایی شدن قرار دارد و همچنان رشته های دیگر به نوبت در حال بررسی و آسیب شناسی هستند.

رئیس کمیسیون آموزش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که باید کمیسیون ها، مجدانه در زمینه تحقق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان فعالیت کنند، بیان کرد: در این کمیسیون ها انصافا بحث های جدی و اساسی صورت گرفته و دوستان آموزش دیده همه توان خود را گذاشته اند تا آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha