سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مرادی

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز گفت: آن قدر که تبعیض مردم را آزار می دهد، تحریم عذاب نمی دهد. جهت گیری باید برای فقرا باشد چرا یک نفر بخواهد تعداد بسیاری سکه خریداری کند، اما فردی نتواند پنج سکه برای مهریه بپردازد تا در زندان حضور نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز ، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید «افرادی که ایمان آورده اند تقوا را رعایت کنند»، اظهار داشت: امام حسین (ع) می فرماید، هر فردی در مجالس ما حضور پیدا کند چهار چیز از جمله اعتقاد محکم شامل حال او خواهد شد.

امام جمعه موقت شیراز به آثار و برکات مجالس اهل بیت(ع) اشاره و تصریح کرد: رهایی از ظلم و ستم و دانستن حق از باطل، پیدا کردن دوست و دوستی با علما و فرهیختگان از جمله برکات حضور در مجالس اهل بیت(ع) به شمار می رود.

وی، سبک سزندکی اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: امام صادق (ع) می فرماید خداوند هر فردی را اگر بخواهد دوست بدارد عشق و علاقه امام حسین(ع) را در دل او قرار می دهد. انقلاب اسلامی در سال ۴۲ توسط امام آغاز شد و در اربعین۵۷ پیروزی خون بر شمشیر شد، بنابراین انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس ما از برکت امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با بیان اینکه بصیرت افزایی نخستین کار عاشورا است و هدف قیام امام حسین(ع) بیداری مردم بود و امام(ع) همه درس ها را به صورت عملی به بشر نشان داد، ابراز کرد: حادثه عاشورا دارای خون و پیام است، که خون را امام حسین(ع) و یارانش دادند و پیام را امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) به مردم دادند.

وی، دعاهای امام سجاد(ع) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بسیاری از دعاهایی که اکنون وجود دارد، از امام سجاد(ع) است، باید در مسائلی همچون اقتصادی به سراغ دعاهای امام(ع) برویم، چراکه حضرت پیرامون مسائل مختلف راهکارهای بسیاری را ارائه داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به اینکه انسان نباید زبان خود را دست کم بگیرد، تصریح کرد: فضای مجازی بسیاری از مردم را به سوی جهنم خواهد فرستاد، چراکه بسیاری از اکاذیب را نشر می دهد.

امام جمعه موقت شیراز به مسائل اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: طبق نظر فقها احتکار حرام است. خوشبختانه قوه قضاییه در این مسئله خوب وارد شده و مردم نیز موظف هستند هر احتکاری را گزارش دهند.

وی ادامه داد: بازاریان باید انصاف داشته باشند، نباید کاری کنند که جنس را بسیار گران تر از قیمت خود به مردم بفروشند و در واقع باید برای هر جنس و کالا ده درصد افزایش قیمت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی خاطرنشان کرد: آن قدر که تبعیض مردم را آزار می دهد، تحریم عذاب نمی دهد، جهت گیری باید برای فقرا باشد چرا یک نفر بخواهد تعداد بسیاری سکه خریداری کند اما فردی نتواند پنج سکه برای مهریه بپردازد تا در زندان حضور نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه مرادی با بیان اینکه طی شش هفته آمریکا ۱۰ بار شکست خورده است، عنوان کرد: همه باید بدانند گذشت آن زمانی که در دفاع مقدس خاک ریز ما در منطقه بود، اکنون سنگر و خاکریز ما در مرز اسرائیل قرار دارد. هدف قرار دادن تروریست ها در سه مایلی پادگان نظامی آمریکا و منطقه پرواز ممنوع هشداری به آمریکا بود.

امام جمعه موقت شیراز  با اشاره به اینکه جایگاه آمریکا تضعیف شده است، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند ما با شکستن تحریم ها سیلی محکمی به آمریکا خواهیم زد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی  در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: دیانت، اقتدار و هوشیاری سه موضوع مهمی است  که نیروی انتظامیاز آن برخوردار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha