جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سجادی زاده

حوزه/ حجت الاسلام سجادی زاده با تاکید بر این که مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند، گفت: توجه به نقاط اشتراک در کار و زندگی به تحمل افراد در یک محیط بسیار کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سيد علي سجادي زاده، در نشست «اولي الالباب» با موضوع «نقش سعه صدر در انجام وظايف و ماموريت ها»، در جمع مدیران و معاون مدارس علمیه مشهد گفت: زینت مدیریت، سیاست است؛ یعنی انسان بتواند، افراد متفاوت با ویژگی های مختلف را تحمل  کند.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به سعه صدر مدیران در برخورد با طلاب و تحمل برخی رفتارهای به دور از انتظار، ادامه داد: باید آستانه تحمل خود را بالا ببرید، زیرا انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و البته دارای استعدادهای متفاوتی هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم افرادی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، به علت رفتار یا طرز تفکر برخی افراد به ویژه کسانی که بالادستی حساب می‌شوند، آن را ترک کنند و با این توصیه که مدیران در برخورد با افراد متفاوت به نقاط اشتراک توجه کنند، افزود: توجه به نقاط اشتراک در کار و زندگی به تحمل افراد در یک محیط بسیار کمک می کند. بر همین اساس، افرادی که به حوزه علمیه وارد می‌شوند، کسانی هستند که در محیط‌های گوناگون رشد کرده اند که توجه به نقاط مشترک می‌تواند در آموزش، تحصیل و... کمک کند.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی ایران شخصیت‌های حوزوی در عرصه های مختلف کشور امروز حرف اول را می زنند، گفت: به طور مثال، یک مدرسه علمیه با مدیریت فردی برجسته توانسته در عرصه های سیاسی و قضایی به ایران افراد نخبه بیشماری تحویل دهد، و این فقط به خاطر سعه صدر بیشتر برای تربیت چنین افراد است که نمونه آن مدرسه حقانی در تهران می‌باشد.

حجت الاسلام سجادی زاده توجه به افراد نخبه ای که وارد حوزه علمیه می‌شون و شناسایی این افراد را در آغاز مهم دانست و افزود: مدیران و کادر آموزشی باید برای نیروهای با استعدادی که وارد حوزه می شوند با برنامه ریزی و بکاری گیری این افراد در عرصه های گوناگون و سپردن مسئولیت، تخصص و ظرفیت آنان به رشد و کمال برسانند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha