جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تاکید کرد:نهضت و قیام امام حسینی با تبلیغات دروغین و گمراه کننده مواجه شد و امام زین العابدین (علیه السلام) اولین کسی بود که در مجلس یزید بن معاویه در مقابل این تبلیغات ایستاد و ستمگران را رسوا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (ع) ایراد شد، با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) برای اصلاح امت جدّش به شهادت رسید، گفت: اصلاح با زور انجام نخواهد گرفت، بلکه با هدایت و نصیحت باید صورت گیرد؛ لذا حاکمان بسیاری در این روش با شکست مواجه شدند؛ چرا که او باید قبل از دیگران باید خودش را اصلاح کند.

وی افزود: امت نباید از اصلاح دست بردارد و به خیر خواهان و توصیه کنندگان گوش دهد.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: نهضت و قیام امام حسینی با تبلیغات دروغین و گمراه کننده مواجه شد و امام زین العابدین (علیه السلام) اولین کسی بود که در مجلس یزید بن معاویه در مقابل این تبلیغات ایستاد و ستمگران را رسوا کرد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) یا یک مشکل بسیار مهم روبه رو شد و آن این بود که اموی هامردم را شست و شوی مغزی داده و به آن ها فرصت داده نشده بود که بیندیشند و تبلیغات امویان به صورت گسترده آن ها را گمراه کرده بود؛ لذا امام (ع) تلاش کرد که پرده از حقیقت بردارد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: اهل باطل هیچ وقت از گمراه کردن مردم دست برنداشته و تلاش خود را کم نکرده اند، لذا مردم باید این را بفهمند و راه حق را تشخیص دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha