پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانيت

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: با وجود اینکه اسلام و به ویژه مذهب شعیه از سیاست جدا نیست، ولی روحانی و طلبه شیعه هرگز سیاست زده نمی شود و خود را اسیر جناح ها و باندهای سیاسی نمی کند.

حجت الاسلام حسین فعله گری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در جامعه اسلامی روحانی و طلبه باید دارای ویژگی های بارز و شاخصی باشد که آنها را از سایر اقشار جامعه به عنوان نمایندگان دینی متمایز کند.

این استاد حوزوی به برخی از این ویژگی ها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از بارزترین ویژگی های یک روحانی و طلبه انقلابی، شهامت و شجاعت است، روحانیون در سالهای مبارزه با رژیم ستم شاهی نشان دادند که از ویژگی شجاعت و شهامت همراه با بصیرت همراه بودند و توانستند نظام ظلم و جور را سرنگون سازند.

حجت الاسلام فعله گری در ادامه با اشاره به اینکه دشمن شناسی و بصیرت از صفات بارز طلاب انقلابی است، گفت: امروز جامعه اسلامی نیازمند روحانیون و طلابی بصیر و با بینش است. با وجود این همه هجمه فرهنگی و عقیدتی، تنها روحانیون و طلابی می توانند در مقابل این موج منفی قرار بگیرند که دارای بصیرت و بینش دینی و مذهبی باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امام خمینی (ره) به جز داشتن ویژگی بینش و بصیرت دینی، دارای روحیه استعمار و استکبار ستیزی بودند. امروز طلاب باید با تقویت روحیه دشمن ستیزی دین اسلام را در برابر شبهات دینی بسیار دشمنان که بسیار هم پیچیده است، بیمه نمایند.

حجت الاسلام فعله گری با اشاره به اینکه طلبه و روحانی باید از نظر علمی جامع و مجرب باشد، افزود: یکی دیگر از صفات روحانی و طلبه انقلابی و بیدار، حرکت در مسیر ولایت فقیه است و منویات ولی زمان خود را نصب العین کار، تبلیغ، زندگی و... خویش قرار دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه حساب بسیار ویژه ای روی طلاب و روحانیون باز کرده است، گفت: جامعه نگاه خاصی به روحانیون و طلاب دارد و این قشر را به عنوان الگو و هادیان دین اسلام می شناسد، لذا یکی دیگر از ویژگی های طلاب و روحانیون، حفظ شان و جایگاه طلبگی می باشد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: همه کسانی که به نوعی با حوزه ها و مدارس علمیه در ارتباط می باشند به خوبی با وضعیت زندگی طلاب و روحانیون آشنا هستند و بالعکس آنچه که رسانه های معاند و بیگانه علیه حوزه های علمیه تبلیغ می کنند، روحانی و طلبه از نظر مالی جزو دهک های پایین جامعه محسوب می شود، لذا کسی که قدم در راه سربازی امام زمان (عج) یعنی طلبگی گذاشته است باید قید پست، مقام و مال را بزند و حرکت و زندگی اش را وقف اسلام و اهل بیت علیهم السلام نماید.

حجت الاسلام فعله گری گفت: جامعه کنونی بشری به بن بست اعتقادی رسیده است و هر روز فرقه های ضاله بسیاری با استفاده از این خلاء اعتتقادی در گوشه و کنار جهان سربلند می کنند که این نشات گرفته از خلاء دینی در زندگی انسان امروزی است، بنابرین روحانیون و طلاب باید با آموزش و تبلیغ آموزه های دینی و معنوی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی (عج) باشند.

وی، یکی از آفات های خطرناک برای روحانی و طلبه را ورود به گروه ها و جناح های سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که اسلام و به ویژه مذهب شعیه از سیاست جدا نیست، ولی روحانی و طلبه شیعه هرگز سیاست زده نمی شود و خود را اسیر جناح ها و باندهای سیاسی نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha