پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانی و طلبه باید مانند مغازه خواروبارفروشی همه‌چیز داشته باشد تا هیچ‌کس دست‌خالی از پیش او بازنگردد. ازاین‌رو باید در منبر از داستان، شعر و موارد مختلف استفاده کنیم، زیرا گاهی یک شعر به اندازه یک منبر کامل تأثیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه­» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت‌های طلبگی، اظهار کرد: ما باید از همه فرصت‌ها برای شناساندن دین و معارف دین استفاده کرده و در این راستا تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه انذار قوم و هشدار دادن یکی از رسالت‌های روحانیان است، اضافه کرد: البته انذار به معنای ترساندن نیست بلکه به معنای هشدار است، زیرا پیامبران هم بشارت و نوید و هم هشدار می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت جامعیت و کامل بودن منابر روحانیت، افزود: منبر یک روحانی مبلغ باید به‌صورت توأمان اخلاق، معارف، احکام، روضه و ... داشته و جامع باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانی و طلبه باید مانند مغازه خواروبارفروشی همه‌چیز داشته باشد تا هیچ‌کس دست‌خالی از پیش او بازنگردد. ازاین‌رو باید در منبر از داستان، شعر و موارد مختلف استفاده کنیم، زیرا گاهی یک شعر به اندازه یک منبر کامل تأثیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به ضرورت مضاعف حسن خلق و تواضع از سوی روحانیان، اظهار کرد: هرچقدر علم ما بیشتر شود باید تواضع بیشتری داشته باشیم تا شاخه‌های علمی ما در دسترس همه باشد.

وی با بیان اینکه اکنون مردم نسبت به گذشته آگاه‌تر شده و اطلاعات خود را از منابع گوناگون دریافت می‌کنند، افزود: در چنین شرایطی باید بیش از پیش مراقب بوده، زمان و مخاطب را بشناسیم و بر اساس شناخت کارهای خود را پیش ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب، اظهار کرد: باید پژوهش‌های خود را عمیق‌تر کنیم، نویسنده باشیم و در نویسندگی جسارت داشته باشیم، مقاله بنویسیم و شعر بگوییم و نترسیم، زیرا همه این موارد برای تبدیل شدن به روحانی تراز انقلاب ضروری است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید طلاب در عین تحصیل علوم دینی و تهذیب، در حوزه‌های پژوهشی، گویندگی، مشاوره و سایر بخش‌ها هم کسب مهارت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha