پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید علی بیداد(رجایی)

حوزه/ این روحانی مجاهد، پنج ماه قبل از شهادتش ازدواج کرد، ولی در وصیت نامه اش نوشت« باید رفت و باید سفر کرد، سفری دراز در پیش است، سفری که راهش را امام حسین(ع) سرور آزدگان برای ما هویدا کرده است و غیر از این راه به هدفم نمی رسم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، وصیت شهید این بود که کاری کنید که شهید خون می دهد، شما خون او را پایمال نکنید و پایمال نکردن خون شهید این است که در درون خودتان حالتی پیدا کنید که شما را به سوی کمال به حرکت درآورد.

دفتر حیات روحانی شهید علی بیداد(رجایی) در سال 1346ش در یکی از روستاهای قائمشهر مازندران گشوده شد. هوش بالا و زیرکی اش او را در مدرسه ازدیگران ممتاز کرده بود. راهنمایی را که تمام نمود، با علاقه و تشویق والدین به فراگیری درس های حوزوی روی آورد و به این منظور در حوزه کوتنای قائمشهر مشغول مقدمات علوم دینی شد.

 چند سال بعد به قم رفت و در حوزه علمیه آن شهر مقدس، مورد توجه اساتید خود قرار گرفت. کتاب الفیه را هزار بیت در علم نحو و به عربی بود را حفظ کرد و از مرجع وقت آیت الله العظمی مرعشی هدیه ای دریافت کرد. او پایه های تحصیلی را خیلی سریع طی کرد.

اخلاق طلبگی

این شهید، ازهمان کودکی با ادب، باوقار و مورد احترام دیگران بود. در آن ایام به نماز و قرآن اهمیت می داد. دوستان طلبه اش می گویند« اوهیچ وقت نماز شب را ترک نمی کرد و خواندن ادعیه و راز و نیاز با معبود در دل شب از خصوصیات او بود».

سفر الهی

این روحانی مجاهد، پنج ماه قبل از شهادتش ازدواج کرد، ولی در وصیت نامه اش نوشت« باید رفت و باید سفر کرد، سفری دراز در پیش است، سفری که راهش را امام حسین(ع) سرور آزدگان برای ما هویدا کرده است و غیر از این راه به هدفم نمی رسم.

همین بصیرت و معرفت قدمهایش را به مناطق جنگی جنوب رساند و عاقبت سفر دراز و الهی اش را درسال 65 از ایستگاه شلمچه آغاز نمود و به کاروان شهداء ملحق شد. پیکر پاک آن شهید عزیز پس از تشیع با شکوه، درگلزار شهدای سید نظام قائمشهر به خاک سپرده شد.

کلماتی از شهید

 اتحاد بین خودتان را بیشتر کنید و با خدا باشید تا خدا با شما باشد. نفس خود را مرکب خودتان را قراردهید و به آنجا سفر کنید که فرشتگان، فخر به خودشان بکنند که شما روی بال آنها قدم می گذارید.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha