سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فریدن- نشست اخلاقی

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «نقش ایمان به خدا در زندگی انسان» با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام قاسم جمشیدی، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر داران در نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) فریدن با موضوع «نقش ایمان به خدا در زندگی انسان»، گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: برترین و با فضلیت ترین چیزی که به سوی خداوند متعال می توان تقرب پیدا کرد، ایمان به خدا و رسولش است.

وی ادامه داد: اگر ما اصل وجود پروردگار عالم را قبول داریم؛ به وعده ها و فرموده های پروردگار عالم و نقش خداوند در زندگی انسان ایمان داشته باشیم، باید مثل چشمه ای که از بی آبی رنج می برد از نبود خداوند در زندگی نیز رنج و غصه بخوریم.

حجت الاسلام جمشیدی افزود: بسیاری از افراد هستند که با مسافرت به کشورهای دیگر و با مشاهده امکانات و پیشرفت ها و خدمات شهری در کشورهای دیگر، جایگاه خدا را عوض می کنند. فکر می کنند این پیشرفت ها و مادیات ارزش دارد این در حالی است که باید برای انسان ارزشها بیان شود. 

وی تصریح کرد: قرآن مجید دست خدا در زندگی انسان را نشان می دهد آنجایی که به مادر موسی می گوید فرزندت را به رود نیل بسپار و بعد از آن کودک شیرخوارش را به مادر باز می گرداند. 

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر داران گفت: ایمان به خدا بهترین چیز و زیربنای همه چیز است، اگر ایمان به خدا درست نشود، نماز انسان، جهاد و ... ثبات ندارد. در حدیث قدسی است که خداوند با کسی که بنده مومنش را اذیت کند اعلام جنگ می کند، کسی که به بنده مومنش کمک کند از غضب خدا ایمن خواهد بود.

وی ادامه داد: مبنای قرب به خداوند انجام واجبات است؛ آن چیزی که باعث رشد می شود انجام مستحبات است. خداوند می فرماید: بندگان با انجام مستحبات آن قدر به من نزدیک می شوند تا جایی که گوش او چیزی را می شنود که من می شنوم و چشم او چیزی را می بیند که من می بینم .

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر داران در پایان گفت: واجبات پایه و اساس ساختمان است و آنچه که ساختمان را زیبا می کند عمل به نوافل و مستحبات است، اگر کسی به ناظر بودن خدا ایمان داشته باشد، رفتار، اعمال و گفتارش زیبا می شود، معیار و ارزش هایش در زندگی عوض می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha