پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان با اشاره به تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان گفتند: تهدیدهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد ترس میان لبنانی ها، بی ثبات جلوه دادن کشور و ایجاد شکاف میان مردم و مقاومت انجام می‌گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در نماز جمعه به تهدید های اسرائیله علیه لبنان اشاره کردند و گفتند: تهدید های نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد ترس میان لبنانی ها، بی ثبات جلوه دادن کشور و ایجاد شکاف میان مردم و مقاومت انجام می گیرد.

سید فضل الله: هدف از تهدید های دشمن ایجاد شکاف میان مردم لبنان و مقاومت است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت:تهدید های نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد ترس میان لبنانی ها، بی ثبات جلوه دادن کشور و ایجاد شکاف میان مردم و مقاومت انجام می گیرد.

سید فضل الله  اشاره کرد: رئیس جمهور آمریکا به تشبیه کشور های عربی به گاو شیرده، به این کشور ها به ویژه کشور های حاشیه خلیج فارس اهانت کرده است، لذا می طلبد که کشور های عربی در تصمیمات خود بازنگری کنند و منافع ملت های خود را در نظر گرفته و وحدت ما بین خود را تقویت کنند.

وی به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: این مسئله زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و خدماتی هموار می کند و اعتماد را به میان مردم باز می گرداند.

سید فضل الله در خصوص فلسطین گفت: با محاصره غزه و فشارهای دشمن اسرائیلی علیه فلسطینی هایی که به دنبال حق بازگشت هستند، رنج های مردم فلسطین ادامه دارد و هر جمعه تعدادی شهید و صدها نفر مجروح می شوند.

وی اشاره کرد: یهودی سازی مناطق مختلف فلسطین ادامه دارد و با اعلام دولت ملی یهودی، این مسئله اوج گرفته است؛ لذا از اعراب و مسلمانان می خواهیم به مسئولیت خود در قبال فلسطین عمل کنند.

شیخ خطیب موضع ملت ایران و رهبری شجاع آن در قبال تحریم‌های آمریکا را ستود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از موضع رئیس جمهور لبنان در سازمان ملل که موجب وحدت و همبستگی لبنانی ها در مقابله با تجاوز اسرائیلی شد قدردانی کرد و گفت: مقاومت یک سامانه بازدارنده در مقابله با تجاوز اسرائیل تأسیس کرده است، لذا مردم لبنان باید بر معادله ملت، مقاومت و ارتش تمسک جویند.

شیخ خطیب خواستار تحرک عربی، اسلامی و عالمی در حمایت از ملت فلسطین برای مقابله با حذف مسئله فلسطین شد و گفت: از ملت های اسلامی و عربی می خواهیم که در برابر "قرارداد قرن" و اسکان آوارگان فلسطینی در کشور های دیگر بایستند.

وی در بخش دیگر وحدت موضع ملت ایران و رهبری شجاع آن در مقابله با تحریم های آمریکا علیه این کشور را ستود و تاکید کرد: این مسئله ثابت کرد که ملت ایران از اراده محکمی در مقابله با استکبار جهانی برخوردار است و در برابر فشار های آمریکا تسلیم نمی شود.

شیخ خطیب تشکیل دولت جدید در عراق را تبریک گفت و آن را موجب برقراری استقرار، امنیت و صلح دانست.

شیخ دعموش: عربستان باید بداند که مشکلات منطقه تنها با گفتگو با ایران و سوریه و غیر آن حل می شود

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: یکی از اهداف دشمن صهیونیستی از تهدید و اظهار اینکه موشک های مقاومت در اطراف فرودگاه بیروت قرار دارد، این است که لبنانی ها را علیه حزب الله تحریک کند و آنان را از حزب الله بترساند، امّا تمامی این تلاش ها با شکست مواجه می شود؛ چراکه لبنانی ها از تهدید اسرائیل نمی ترسند و جهان دروغ های نتانیاهو را باور نمی کند.

وی اشاره کرد: نگاه کنید به جنایت هایی که از سوی آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن در یمن، فلسطین، سوریه، لیبی و سایر کشور ها اتفاق می افتد، اینان نه ایمان دارند و نه اخلاق و حتی به هم پیمانان خود احترام نمی گذارند.

شیخ دعموش ادامه داد: ترامپ به بدترین شکل از هم پیمان سعودی خود سوء استفاده می کند و با زشت ترین و اهانت آمیزترین کلمات در برابر جهان از سوء استفاده و چپاول اموال عربستان سعودی سخن می گوید، در مقابل عربستان سکوت می کند و به ذلت و خواری تن می دهد.

وی افزود: وقت آن رسیده است که عربستان سعودی بداند که آمریکا آن را غرق در توهم کرده و برای او دشمنان خیالی ساخته تا از او سوء استفاده کند و زیر سلطه خود نگه دارد.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: عربستان سعودی باید آگاه شود و بداند که حل مشکلات و مسائل منطقه تنها در گرو گفتگو با ایران، سوریه و کشور های منطقه و دست برداشتن از حمایت از گروهک های تروریستی است.

شیخ حبلی: حمله موشکی، پاسخ محکمی به داعش و آمریکا بود

شیخ صهیب حبلی تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور عراق و معرفی نخست وزیر گام مثبتی است و ما امیدواریم که در لبنان نیز شاهد تشکیل دولت باشیم.

وی اشاره کرد: دشمن اسرائیلی ناتوان تر از این است که به لبنان حمله کند و می داند که باید هزینه سنگینی بپردازد؛ لذا تهدید های آنها علیه لبنان بی اساس و بی ارزش است و تلاشی برای توجیه جنگ اقتصادی است که لبنان را هدف قرار داده است.

شیخ حبلی به پاسخ محکم و همزمان ایران به گروهک تروریستی داعش و آمریکا در پی حمله تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: منطقه ای که در آن داعش حضور دارد، تحت حمایت آمریکا است و این نشان می دهد که بین داعش و آمریکا هماهنگی وجود دارد که برنامه های آمریکا را علیه محور مقاومت اجرا می کند.

وی افزود: این حمله موشکی پیامی بود مبنی بر اینکه هر تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha