جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مقداد یعقوبی مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در اهداف عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) دارد، گفت: دشمن سیلی خورده از امام و رهبری از سایه ولایت هم می ترسد.

حجت الاسلام مقداد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت بمناسبت محرم حسینی(ع)، با اشاره به آیه ۱۱۸ سوره مبارکه آل عمران« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ»: ای اهل ایمان هرگز از کفار مستشار و محرم اسرار اتخاذ نکنید آنها از هیچگونه ایجاد فساد در رابطه با زندگی شما کوتاهی نمی کنند، دوست دارند و شما در رنج و محرومیت باشید و بغض و کینه آنها نسبت به شما از زبان و کلامشان ظاهر است و آنچه در سینه شان پنهان دارند بیش از آنست که ظاهر می کنند.، گفت: امام(ره) در انقلاب اسلامی دست ایادی استعمار و استکبار جهانی را از کشور قطع کرد.

وی در ادامه حضور مستشاران آمریکایی را در ایران قبل از انقلاب مایه بدبختی و عقب ماندگی دانست و افزود: افسران آمریکایی، گذشته از فساد اخلاقی در جامعه ایران قبل از انقلاب عامل اصلی سرخوردگی نیروهای مسلح بودند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه دشمنان دین خدا چشم دیدن آرامش و امنیت مسلمانان را ندارند، اظهار کرد: کینه ورزی دشمنان علیه مسلمین آشکار و آنچه که در پشت پرده دارند بیش از آنست که عیان می کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام با ارتباط با کفار مخالف نیست، ولی با دوست داشتن، شیفته و فریفته شدن به آداب و رسوم زندگی آنها مخالف است، گفت: خود باختگی فرهنگی در برابر دشمنان، رفته رفته باعث از دست رفتن ایمان و عقیده مسلمانان و روح سلطه پذیری در آنها می شود.

حجت الاسلام یعقوبی با توجه به اینکه طبعا در میان هر ملتی که روح سلطه پذیری ایجاد شود، روحیه استعمار ستیزی ضعیف می شود، اظهار کرد: در صورت از دست دادن روحیه دشمن شناسی، استعمارگران بر همه سرنوشت ملت ها مسلط می شوند و حیثیت و موجودیت آنها را نابود می کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در اهداف عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) دارد، گفت: دشمن سیلی خورده از امام و رهبری از سایه ولایت هم می ترسد.

حجت الاسلام یعقوبی، مهمترین عامل مقاومت در برابر هجوم و شبیخون استعمار را دین اسلام و علمای بصیر و انقلابی دانست و اظهار کرد: دشمنان دو عامل موثر، اسلام ناب و علمای انقلابی را در همیشه تاریخ مورد تضعیف و هجمه قرار داده اند.

وی در پایان تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت را در ادامه مسیر آرمانهای حضرت امام(ره)، مورد تحسین دوست و دشمن دانست و گفت: کمک به پیشرفت های همه جانبه کشور، ایجاد فضای معنوی،اُمید به آینده و استکبار ستیزی از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جعفری IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    احسنت برادر موفق و موید باشید