پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوینده

حوزه/وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۸ موکب از استان و امسال ۳۵ موکب در موضوعات تغذیه، اسکان، نظافت، پزشکی و ۸ موکب نانوایی تدارک دیده ایم که در مجموع ۳۵ گروه در قالب ۸۰۰ نفر ساماندهی شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات ثابت کردند که پای کار هستند و در کشور پیشتاز و رتبه اول را دارند.

وی افزود: در اربعین هم مردم خراسان جنوبی تمام قد به میدان آمدند و همه ظرفیت های خود را در این راه گذاشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ما وارد فاز عملیاتی اربعین شدیم و اولین گروه خدمات رسانان به عراق اعزام شدند تا امکانات را برای پاسخگویی زائرین فراهم کنند بیان داشت: جزء اولین استان هایی هستیم که وارد عراق می شویم و آخرین استانی نیز هستیم که خارج می شویم و تا 3 روز بعد از اربعین خدمات رسانی ها ادامه دارد.

شعار ما: هر نفر 40 هزار تومان

جوینده عنوان کرد: در سال گذشته شعاری با عنوان «هر خانواده یک پتو» را دنبال می کردیم و امسال، باتوجه به اینکه هر زائر حداقل 40 هزار تومان هزینه دارد، شعار ما «هر نفر 40 هزار تومان» است که اگر هر هم استانی یک زائر را پشتیبانی کند تمام مشکلات ما حل می شود.

وی متذکر شد: در بخش اسکان زائرین نیازمند پتو، ملحفه و زیرانداز هستیم و با گرم شدن هوا باید کم کم پتو را از چرخه خارج کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه خدمت گزاران خواب را برای خودشان حرام می کنند و شبانه روزی تلاش می کنند، اعلام کرد: همه شهرها و بخش ها وارد خدمت به زوار اربعین شده اند و همه شهرهای استان موکب دارند و حتی روستاهای محرومی مثل «چاهداشی» نهبندان خدماتی را در این زمینه سال گذشته و امسال نیز ارائه کرده اند.

جوینده با اعلام شماره کارت 7975-9566-8110-6273 و شماره حساب 1/42134312028119 به نام اربعین حسینی بانک انصار گفت: امسال افزایش چشمگیری در بحث موکب ها داریم.

اعزام 35 موکب با ظرفیت 800 نفر برای خدمات رسانی به زائران اربعین

وی اضافه کرد: سال گذشته 28 موکب از استان و امسال 35 موکب در موضوعات تغذیه، اسکان، نظافت، پزشکی و 8 موکب نانوایی تدارک دیده ایم که در مجموع 35 گروه در قالب 800 نفر ساماندهی شده اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در اربعین ضمن خدمات رسانی کالاهای خاص خراسان جنوبی همچون دمنوش ها و محصولات دیگر استان را استفاده و تبلیغ می کنیم و همه کشورها از امکانات خراسان جنوبی متعجب می شوند.

جوینده اعلام کرد: امسال برای کارهای فرهنگی یک موکب اضافه شده و فعالیت های مختلفی ازقبیل مداحی که روی موضوعات هم افزایی و تقویت وحدت بین ملت ایران و عراق انجام شده و همچنین حلقه های معرفت با حضور طلاب خواهر و برادر را برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر وعده برای 20 هزار نفر ظرفیت اسکان و غذا پیشبینی کرده ایم، بیان داشت: در بحث اربعین بیش ترین خدمت را از نظر مالی رانندگان می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: بطور متوسط یک راننده 20 روز در اختیار ستاد عتبات است و برای حمل و نقل بار کمک می کند که حتی پول سوخت ماشین را هم خودشان تقبل می کنند که در مجموع هر راننده بطور میانگین 30 میلیون تومان از نظر مالی برای ستاد صرفه جویی ریالی به ارمغان می آورد که با حضور 80 تا 100 کامیون رقم قابل توجهی می شود.

خراسان جنوبی رتبه اول کمک با بازسازی عتبات عالیات را دارد

جوینده در ادامه با اشاره به موضوع کمک های مردم استان به بازسازی اعتاب مقدسه گفت: مردم خراسان جنوبی به جهت غنای دیرینه فرهنگی در کل کشور پیشتاز هستند چراکه سرانه کمک در کشور به ازای هر نفر 2 هزار و 700 تومان و در خراسان جنوبی 7 هزار و 500 تومان است که تفاوت چشمگیری داریم.

وی یادآور شد: در این استان مردم با همه نیازمندی هایی که دارند ائمه را برخود ترجیح می دهند و هر کمکی که بتوانند در این راستا دریغ نمی کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال 85 به بعد که ستاد بازسازی عتبات عالیات شکل گرفت است مردم استان مبلغ 45 میلیارد تومان کمک کردند، عنوان کرد: بخش اعظم این کمک ها به مبلغ 25 میلیارد تومان برای صحن «حضرت فاطمه زهرا» هزینه شده است و ما 100 هزار مترمربع سنگ ارسال کرده ایم.

98 درصد کمک های جمع آوری شده از مردم محروم استان است

جوینده تاکید کرد: 98 درصد کمک های جمع آوری شده از مردم محروم استان است و ما در طول سال 850 نفر نیروی کار اعزام می کنیم.

وی با بیان اینکه در بازسازی اعتاب مقدسه بطور همزمان دو کار بزرگ انجام می شود گفت: یکی بازسازی این اماکن و دیگری تقویت و کمک به پایداری اقتصاد استان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: این پول های جمع آوری شده صرف خرید مواد و مصالح مورد نیاز از درون استان می شود که موجب احیای صنایع دستی استان همچون فرش بافی، گلیم بافی، حوله بافی، کاشیکاری و آیینه کاری شده است.

جوینده خاطرنشان کرد: امسال شاهد پایان ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha