پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 464375
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
توسعه همکاری های بیشتر حوزه علمیه و سازمان اوقاف استان بوشهر

حوزه/ جلسه هماهنگی حوزه علمیه استان بوشهر با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز با حضور حضور مدیران این دو نهاد و با هدف ایجاد تعامل بیشتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر جلسه هماهنگی حوزه علمیه استان بوشهر با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان امروز با حضور حضور مدیران این دو نهاد و با هدف ایجاد تعامل بیشتر برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر تشویق مردم به امر وقف تاکید کرد و گفت: تشویق مردم به وقف در موارد مورد نیاز جامعه به ویژه طلاب و روحانیون همچون موقوفات قرآنی لازم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت ها و مأموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه، احکام و قوانین وقف پرداخت.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور در ادامه به بحث و بررسی زمینه های مشترک همکاری میان حوزه علمیه و سازمان اوقاف اشاره کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این جلسه خواستار همکاری و مساعدت اوقاف در زمینه فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه شد و افزود: طلاب و روحانیون استان می توانند در مسابقات قرآن و حدیث سازمان اوقاف و امور خیریه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام علی آذرشب اضافه کرد: همکاری در زمینه مشاوره دینی و مذهبی با توجه به برگزاری دوره های مشاوره و استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید آموزش دیده در زمینه موضوعات مشاوره دینی و مذهبی جهت پاسخگویی به مشکلات مردم در بقاع متبرکه، از جمله کارهایی است که می تواند زمینه ساز ارتباط بیشتر و همکاری میان حوزه علمیه و سازمان اوقاف باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر همچنین خواستار همکاری در زمینه اعزام اساتید اخلاق و مشاوره به مدارس علمیه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha