پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 عصر شعر رحمت واسعه

حوزه/ دبیر عصر شعر رحمت واسعه با اشاره به استقبال بسیار خوب شاعران طلبه از این برنامه، از ارسال بیش از ۲۰۰ قطعه شعر به دبیر خانه عصر شعر رحمت واسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سید علی نقیب، دبیر عصر شعر رحمت واسعه  با اشاره به استقبال بسیار خوب شاعران طلبه از فراخوان عصر شعر رحمت واسعه، گفت: تعداد اشعار ارسالی به دبیر خانه این عصر شعر، 200 قطعه می‌باشد که از این تعداد، 150 اثر فارسی و 50 قطعه شعر مربوط به شاعران اردو زبان می‌باشد که داوران این دوره از عصر شعر به داوری آنان پرداخته اند.
 نقیب با بیان اینکه عصر شعر رحمت واسعه از سلسله برنامه ها ی حجره های ساحلی می‌باشد، تصریح کرد: حجره های ساحلی از برنامه های ماهانه اداراه هنری های ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی است که هر ماه، متناسب با رویداد ها و مناسبت های پیش رو، از کلیه شاعران طلبه برای شرکت در آن دعوت و پس از دریافت آثار شاعران، ضمن برگزاری  یک عصر شعر، از شاعران و اشعار برگزیده تجلیل می‌شود و شاعران برگزیده اشعار خود را قرائت می¬کنند.
وی ادامه داد: در عصر شعر این ماه نیز که به مناسبت ماه محرم و با عنوان رحمت واسعه برگزار می‌گردد، علاوه بر شاعران فارسی زبان، شاعران اردو زبان نیز آثار خود را برای دبیر خانه عصرشعر رحمت واسعه ارسال کرده اند.
نقیب در خصوص چگونگی و نحوه برگزاری عصر شعر رحمت واسعه گفت: در این عصر شعر که روز دوشبنه 16 مهرماه از ساعت 16 در نگارستان اشراق برگزار می‌شود، ضمن دعوت از شاعران طلبه برای خواندن آثار برگزیده خود، با اهدا جوایز نقدی از آنان تجلیل می‌شود.
دبیر عصر شعر رحمت واسعه ادامه داد: در این برنامه از شش اثر برگزیده شاعران فارسی زبان و چهار اثر برگزیده  شاعران اردو زبان تقدیر می‌شود. همچنین هادی‌جان‌فدا، از شاعران و مسئولین مجمع شاعران اهل بیت و سید محمد جواد شرافت عضو هیئت مدیره انجمن شعر طلاب به عنوان مهمان در این برنامه حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha