پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱

حوزه/ رئیس‌ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه گفت: در ۱۴۰ مسجد در شهر ارومیه نماز جماعت مغرب و عشاء و در ۴۰ مسجد نیز نماز ظهر و عصر اقامه می‌شود.

حجت الاسلام احمد علی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهارداشت: در ۱۴۰ مسجد در سطح شهر ارومیه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود و در ۴۰ مسجد نماز جماعت ظهر و عصر و د ر ۲۰ مسجد هم نماز صبح اقامه می‌شود.

رئیس‌ اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در مورد تبیلغ در ادارت و سازمان‌ها گفت: در ادارات سطح شهر ۷۰ مبلغ دینی با هماهنگی سازمان تبلیغات مشغول به تبلیغ معارف دینی و اقامه نماز ظهر و عصر هستند.

حجت الاسلام علیپور ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی ارومیه به ۴۵ مسجد در حاشیه‌های شهر و روستاهای اطراف روحانی مستقر اعزام کرده است که مشغول تبلیغ مسائل دینی هستند.

وی افزود: در ایام محرم از جمله طرح‌هایی که در سطح شهرستان ارومیه اجرا شد طرح «هیئات روحانی محور» بود، در قالب این طرح به هیئات فاقد روحانی اجازه عزاداری داده نمی‌شد و روحانی هیئات غیر از سخنرانی، در عزاداری‌های خیابانی هم حضور پیدا می‌کرد و به تبلیغ چهره به چهره می‌پرداخت.

رئیس‌ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه اضافه کرد: در ماه محرم 430 روحانی به مناطق مختلف اعزام شدند، البته این اعزام‌ها محدود به ماه محرم نیست و در دهه آخر صفر هم به مساجد اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال بازرس‌های سازمان در هیئات مذهبی و عزاداری‌ها حضور داشتند و بر فعالیت‌ آنها نظارت می‌شد؛ برخی هیئات دنبال حاشیه سازی بودند که امسال اجازه فعالیت به آنها داده نشد و از هیئاتی که در مساله عزاداری آئینی، امر به معروف و اقامه نماز موفق بودند، نیز تجلیل شد.

حجت الاسلام علیپور گفت: در شهرستان ارومیه ۶۰ مؤسسه قرآنی و ۳۵ خانه قرآنی فعال هستند که عمده فعالیت‌های خانه‌های قرآنی آموزش عمومی و روخوانی قرآن کریم است و مؤسسات قرآنی غیر از آموزش عمومی قراآن، تربیت معلم قرآن و مربیان پیش دبستانی را هم به عهده دارند.

وی از ثبت نام انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی خبر داد و بیان داشت: ثبت‌نام انتخابات شورای کانون مداحان و شعرای آئینی از امروز ۱۵ مهر ماه به مدت یک ماه شروع خواهد شد و بعد از بررسی صلاحیت افراد توسط مراجع ذی صلاح، انتخابات ۹ آذر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در مورد فعالیت بانوان در هیئات ویژه بانوان هم گفت: فعالیت بانوان فرهیخته در محافل ویژه زنان و هیئات مذهبی تاثیر خوبی در تربیت بانوان فاطمی دارد، ولی متاسفانه برخی خانم های جلسه ای که فاقد سواد و مدرک لازم هستند که از فعالیت آنان در محافل قرآنی و مجالس تعزیه و هیئات جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha