جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور رهبر انقلاب در  اجتماع ده‌ها هزار نفری جهادگران بسیجی در ورزشگاه آزادی

حوزه/ ایمان و اعتقاد دینی در کنار مجاهدت و شور انقلابی همچنین شجاعت و خلاقیت دوره جوانی از جمله راز و رمزهایی است که سکاندار انقلاب در طول سه دهه رهبری و البته پیش تر از آن به نسل جوان و قدرت بالای آن ها در حل مشکلات کشور اعتقاد راسخ و خدشه ناپذیر داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، یکی از مهم ترین محورهایی که رهبر معظم انقلاب در اجتماع بسیار باشکوه بسیجیان در ورزشگاه آزادی مورد تاکید قرار دادند، لزوم بها دادن به جوانان و تاکید بر این مساله حیاتی بود که با وجود نسل جوانِ پرانگیزه، بانشاط، مومن و انقلابی ، شکست دشمن قطعی است.

مقام معظم رهبری در این گردهمایی به صراحت بیان کردند که جوان ها راه حل مشکل هستند نه مشکل که این بخش از فراز بیانات معظم له ، بی گمان پاسخی است روشن و صریح بر ادعاهای غلط برخی از مسئولان که ورود نسل دهه شصت به بازار کار و نیز موعد ازدواج را از جمله مشکلات امروز کشور می دانند و مع الاسف در برخی تریبون ها این حرف های ناصواب و ناپخته را در مقام تحلیلگر بر زبان جاری می کنند.

ایشان همچنین تصریح کردند: "امریکایی ها با عربده کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند، اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به امریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد."

باور و اعتقاد سکاندار حکیم و دوراندیش انقلاب به نسل جوان البته مربوط به سال های اخیر نیست چه آن که در طول حدود سه دهه زعامت و هدایت ایشان در کشور در مقام رهبری و قبل تر از آن نیز در مسئولیت های متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص دوران هشت ساله ریاست جمهوری در زمان حیات امام راحل ، همیشه ایشان بر لزوم باورمند بودن مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی به خصوص دولتمردان به توان بالای جوانان این مرز و بوم و همچنین ضرورت تلاش به منظور فراهم سازی زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آنان تاکید می کردند.

ایشان چند سال پیش در دیدار اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان از صفا، نورانیت، دینداری و ایمان جوانان به عنوان پدیده ممتاز انقلاب اسلامی که همچون رودخانه ای زلال و پرخروش در جریان است یاد کرده و فرمودند: "جوان مظهر تحرک، نشاط، قدرت، استعداد و حوصله است که استفاده صحیح از این ذخیره ارزشمند می تواند اعجاز آفرین باشد".

بیانات رهبر فرزانه انقلاب در حرم مطهر رضوی همواره بسیار راهبردی و مهم بوده و ایشان اول فروردین ماه سال جاری نیز با اشاره به لزوم توجه به توانمندی های بالای نسل جوان در پیشبرد برنامه های فرهنگی نظام، اظهار داشتند:" من می‌خواهم بگویم آن جوان‌هایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استان‌های مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می‌کنند با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان -کارهای بسیار خوبی هم از آن‌ها ناشی شده است که از بعضی از آن‌ها را ما بحمدالله اطلاع پیدا کرده‌ایم- کار را هرچه می‌توانند به‌طور جدی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوان‌های مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملت ایفا کرده است".

آنچه از رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص در رابطه با وظیفه امروز جوان مومن و انقلابی قابل استفاده است این که جوان ایرانی قبل از هر چیز باید شناخت و تحلیل درستی از شرایط کشور و جهان و به خصوص اعتقاد و ایمان راسخ به حقانیت انقلاب اسلامی داشته باشد تا بعد بتواند در سایه مجاهدت و تلاش انقلابی و البته نوآوری و خلاقیت ذاتی خود، بسیاری از موانع و محدودیت ها را از سر راه برداشته و به این وسیله به نظام اسلامی و ملت خویش در حد وُسع و توان خدمت کند.

ایشان همچنین در همین خصوص در سفر سال 89 به شهر مقدس قم بیان صریح و راهگشایی دارند: "انقلابى باید بصیر باشد، باید بینا باشد، باید پیچیدگى‌هاى شرایط زمانه را درک کند. مسأله این‌جور ساده نیست که یکى را رد کنیم، یکى را اثبات کنیم، یکى را قبول کنیم. این‌جورى نمی‌‌شود. باید دقیق باشید. باید شور انقلابى را حفظ کنید. باید با مشکلات هم بسازید. باید از طعن و دقّ دیگران هم روگردان نشوید، اما باید خامى هم نکنید. مراقب باشید. مأیوس نشوید. در صحنه بمانید، اما دقت کنید و مواظب باشید رفتار بعضى از کسانى که به نظر شما جاى اعتراض دارد، شما را عصبانى نکند، شما را از کوره در نبرد. رفتار منطقى و عقلائى یک چیز لازمى است."

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha