پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ذوالنوری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذو النوری گفت: سُفرای ۲۸ کشور اروپایی میهمان ما در کنوانسیون امنیت ملی بودند، همیشه ما بر سر مسئله موشکی چالش داشتیم؛ اما در آن روز هیچ بحثی از صنعت موشکی نشد و هیچ حرفی از منطقه زده نشد و آنها بر دو چیز تکیه داشتند نخست افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران، دوم پذیرش FATF که هر دو شرط حاکی از پروژه نفوذ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گردهمایی تبییینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع که  در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، گفت: حق الشرط و تحفظی که برای لایحه FATF بیان می‌کنند چند شرط دارد که یکی از آن شروط عدم مخالف با کنوانسیون CFT است و حقوق هشتگانه‌ای که ما برای کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریست داریم باروح کنوانسیون CFT مخالف است.

وی ادامه داد: این شروط نباید با کنوانسیون مادر یعنی کنوانسیون 1967 وین در تضاد باشد و شروط ما اگر بخواهد منافع ملی را تأمین کند در تضاد واقع می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که FATF را می‌پذیرند نمی‌توانند بر شروط کشورهای عضو FATF اشکال وارد کنند، پس کسانی که این عمل را توجیه می‌کنند یک عوام‌فریبی عالمانه انجام می‌دهند؛ می‌گویند اگر نخواستیم از FATF خارج می‌شویم؛ این مسئله طی نامه‌ای با امضای رئیس‌جمهور به دبیر کل سازمان بین‌الملل اعلام می‌شود و از زمان اعلام وصول از سوی دبیر کل سازمان بین‌الملل تا یک سال ما نمی‌توانیم از این معاهده خارج شویم و تبعات خارج شدن از FATF از نپذیرفتن این مسئله سنگین‌تر است.

وی اضافه کرد: اگر ما این معاهده را نپذیریم تبعات خاصی برای ما ایجاد نمی‌شود، ولی یکی از تبعات خروج بعد از پذیرش بی‌اعتماد شدن جلوه ایران در عرصه بین‌الملل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری تأکید کرد: عربستان سعودی که رنگ صندوق رأی را ندیده‌اند و زنان در این کشور هیچ حقی ندارند، امروز پایگاه اصلی آن‌ها و بیشترین حمایت‌ها را دارد.

وی افزود: به منابع رسمی رژیم صهیونیستی دارای 300 کلاهک هسته‌ای و با توجه به منابع غیررسمی 700 کلاهک هسته‌ای در این کشور وجود دارد و ایران با 12 گزارش آژانس نسبت به استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای، آمریکا همچنان نسبت به ایران بی‌اعتماد است به همین دلیل ما با جهان متفاوت هستیم و کسی که این مسئله را نفهمد چه طور مسائل دیگر را تشخیص می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما در مقابل نظام سلطه قرارگرفته‌ایم کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس ستون فقرات نظام سلطه را تشکیل می‌دهند و کشورهایی عوامل این نظام هستند و البته کشورهایی همچون چین و روسیه در رقابت با نظام سلطه هستند و رقابتی مبنایی نیست و بر سر مسائل خود معامله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روی کره زمین جمهوری اسلامی ذاتاً و ماهیتاً در تضاد با نظام سلطه قرار دارد و رقابت ایران با نظام سلطه رقابتی اعتقادی است و نباید توقع داشته باشیم که دشمنان ما را به چشم عربستان ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری مطرح کرد: اگر مدیران و مسئولان کشور اعم دولتی و مجلسی تفاوت ایران با سایر کشورها را نفهمند چگونه مردم به آن‌ها در مشکلات اعتماد داشته باشند.

وی تصریح کرد: FATF ادامه برجام و به تعبیری پشت قباله این معاهده ننگین است، FATF به معنای خوش‌خدمتی بعد از برجام است و اروپا همچون ابر بی‌باران است و برای ما تاکنون ثمره‌ای نداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا 13 آبان ما صبر کنیم اگر اتحادیه اروپا با ما همکاری نکند؛ چرا ما خودمان را به دردسر بیندازیم!، عجله در این مسئله برای چیست و ما این پیش‌بینی راداریم که اتحادیه اروپا همچون آمریکا است و سه‌شنبه گذشته سُفرای 28 کشور اروپایی میهمان ما در کنوانسیون امنیت ملی بودند، همیشه ما بر سر مسئله موشکی چالش داشتیم؛ اما در آن روز هیچ بحثی از صنعت موشکی نشد و هیچ حرفی از منطقه زده نشد و آنها بر دو چیز تکیه داشتند نخست افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران، دوم پذیرش FATF که هر دو شرط حاکی از پروژه نفوذ است.

وی در پایان گفت: یک حرکت هماهنگ از داخل و خارج در حال اجرایی شدن است، ما باید دشمن را دقیق بشناسیم، ما می‌دانیم پذیرش FATF به معنای ایجاد اتاقی شیشه‌ای برای گردش و تراکنش مالی کشور است و آن‌ها به دنبال شفافیت تمام فعالیت‌های اقتصادی ما هستند و می‌خواهند جلوی دور زدن تحریم‌ها را بگیرند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha