جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)شیرود تنکابن

حوزه/ اختلافات خانوادگی ناشی از ضعف مهارت در میان اعضای خانواده است و تجربه برگزاری دوره ها و کارگاه های مهارت افزایی خانواده نشان داده که این آموزش ها در پیشگیری از تعارضات خانوادگی و حل مشکلات پیش آمده، تاثیر بسزائی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سیده فاطمه افتخاری، کارشناس خانواده در کارگاه مهارت های زندگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شیرود، اظهار کرد: اختلافات خانوادگی ناشی از ضعف مهارت در میان اعضای خانواده است.

 کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: تجربه برگزاری دوره ها و کارگاه های مهارت افزایی خانواده نشان داده که این آموزش ها در پیشگیری از تعارضات خانوادگی و حل مشکلات پیش آمده، تاثیر بسزائی داشته است.

وی افزود: دوره های مستمر آموزش خانواده اعم از مهارت های فردی، مهارت های همسرداری و فرزندپروری دینی قطعا در بلندمدت تاثیرات مثبتی در حفظ بنیان خانواده دارد و مشاوره های فردی و گروهی در این زمینه، اگر بر اساس آموزه های دینی انجام شود در توانمندسازی افراد خانواده تاثیر زیادی خواهد  داشت.

 کارشناس مسائل خانواده با اشاره به ویژگی های افراد آموزش دیده، تصریح کرد: این افراد بسیار خلاق و پرتلاش بوده، اهل گله و شکایت نیستند، در شرایط سخت و بحرانی خونسردی و استرس خود را حفظ کرده و شتابزده عمل نمی کنند؛ همچنین به تایید دیگران خیلی نیاز نداشته و از تحسین و تشویق موجب افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

وی خاطر نشان کرد: انسان های دارای شخصیت کامل، اهل گذشت، صادق، ساده و بی تکلف بوده و تملق نمی کنند که سبب خشنودی دیگران شود؛ همچنین در فعالیت های  اجتماعی شرکت کرده و احساس رضایت خاطر می کنند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha