پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
باقر درویش

حوزه/ علی الاسود گفت: آنچه که امروز مبنی بر تهدید مردم حامی تحریم انتخابات و تلاش رژیم برای برگزاری انتخابات صوری جریان دارد نوعی عقب‌گرد و روی کار آمدن سیستم امنیتی در مدیریت کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات صوری پارلمان بحرین و تحریم این انتخابات از سوی مردم و جریان های انقلابی، رژیم آل خلیفه به سیاست تهدید و ارعاب مردم روی آورده تا آنها را به شرکت در این انتخابات فرمایشی وادار سازد.

باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در پیامی اعلام کرد: تهدید مردمی که انتخابات را تحریم کرده اند توسط وزارت کشور بحرین مصداق بارز نقض آزادی بیان و قانون اساسی است و اجرای انتخابات در سایه سیستم قضائی کاملا وابسته به رژیم، معنایی ندارد، زیرا این دستگاه قضا تمام موارد خلاف قانون رژیم را توجیه می کند.

درویش تاکید کرد: مردم حق دارند در انتخابات شرکت نکنند و لازمه برگزاری انتخابات پاک و آزاد این است که فضایی خالی از اجبار و تبعیض و تهدید برای رای دهندگان و احزاب سیاسی ایجاد شود که اکنون چنین فضایی دموکراتیک در کشور موجود نیست.

علی الاسود

هر شهروندی حق دارد در انتخابات شرکت بکند یا نکند

از سوی دیگر علی الاسود نماینده سابق پارلمان بحرین نیز با انتشار یک توئیت نوشت: آنچه که امروز مبنی بر تهدید مردم حامی تحریم انتخابات و تلاش رژیم برای برگزاری انتخابات صوری جریان دارد نوعی عقبگرد و روی کار آمدن سیستم امنیتی در مدیریت کشور است به گونه ای که این دوره را می توان از سیاه ترین دوره های سیاسی جهان دانست.

وی افزود: ما فقط در صورتی در انتخابات شرکت می کنیم که رژیم به رای مردم و شهروندان احترام بگذارد و به آنها اجازه دهد آزادانه نظر و رای خود را بیان کنند و هر شهروندی حق داشته باشد در انتخابات شرکت بکند یا نکند، زیرا این حق طبیعی شهروندان است که قانون بر آن تصریح دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha