شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کلباسی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام کلباسی گفت: امتحان تثبیتی طلاب حوزه علمیه اصفهان در تاریخ ۲۱، ۲۲ و۲۳ مهرماه برای ۶۰۰نفر از طلاب جدید الورود برگزار می‌شود، اهم سرفصل‌هایی که در این آزمون از آن‌ها سؤال طراحی می‌شود، دروس صرف، تجوید و احکام است.

حجت‌الاسلام ولاء کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: امسال بالغ بر 866 نفر در سایت حوزه علمیه اصفهان برای ورود به حوزه علمیه اصفهان و سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در مسیر روند پذیرش طلاب جدیدالورود، برای حوزه علمیه اصفهان، امتحانی تحت عنوان امتحان تثبیتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از ثبت نام طلاب جدیدالورود در سامانه حوزه علمیه اصفهان و قبولی آن‌ها در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی، نوبت به قبولی در آزمون تثبیتی حوزه علمیه می‌شود.

 حجت‌الاسلام کلباسی یادآور شد: تمام طلابی که از 20 مردادماه در حوزه علمیه اصفهان ثبت نام کردند، باید برای تثبیت حضورشان در حوزه علمیه و گرفتن کد رسمی طلبگی موفق به گرفتن نمره قبولی در آزمون تثبیتی شوند.

مسئول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: طلاب جدیدالورود باید منابع درسی که در طول دو ماه گذشته از 20 مرداد تا 20 مهرماه به آن‌ها آموزش داده می‌شود، مطالعه و سعی در اخذ نمره قبولی امتحان تثبیتی از همین منابع بشوند.

وی افزود: امتحان تثبیتی در تاریخ۲۱ ،۲۲ و ۲۳ مهرماه برای طلاب جدیدالورود برگزار می‌شود، اهم سرفصل‌هایی که در این آزمون از آن‌ها سؤال طراحی می‌شود، دروس صرف، تجوید و احکام است

حجت‌الاسلام کلباسی اذعان کرد: مکان برگزاری آزمون برای طلاب مدارس علمیه شهر اصفهان در سالن خیریه همدانیان است در ساعت 3 بعد ظهر و همزمان در 25 مدرسه علمیه شهرستان های استان ویژه طلاب جدیدالورود برگزار خواهد شد.

وی افزود: سؤالات این آزمون به دو صورت تستی و تشریحی طراحی شده است که حداقل نمره قبولی طلاب، نمره 12 خواهد بود، امسال نیز پس از بررسی شرایط پذیرش طلاب متقاضی، درنهایت بالغ بر 600 نفر از طلاب جدیدالورود در امتحان تثبیتی حوزه علمیه اصفهان شرکت می‌کنند.

مسئول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون تثبیتی طلاب جدیدالورود یک هفته پس از برگزاری آزمون به مدارس علمیه استان اعلام خواهد شد، البته مرحله چکاب پزشکی  و مرحله تحقیق و بررسی آن ها آغاز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha