پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اکرام ایتام

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: اکرام ایتام و گرامی داشتن آنان از اولین اعمال برای رهایی از سختی های قیامت است که بر اساس روایات بهترین منازل نزد خداوند، خانه هایی است که در آن ها ایتام گرامی داشته شوند مخصوصا ایتام شهدایی که در راه دین و وطن به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»ه، حجت الاسلام بیگدلی، عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: ورود به بهشت منوط به داشتن توحید، نبوت و امات است که این سه جمله به طور مشترک بر بالای تمامی درب های بهشت نوشته شده است و جملات دیگری نیز به طور جداگانه در هر بابی مکتوب شده است.
وی افزود: بدون قبول ولایت ورود به بهشت ممنوع بوده و مساله ولایت در همه زمان ها و همه مکان ها راه گشاست.
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در باب اول بهشت نوشته شده است برای حیات طیبه انسان باید این چهار اساسی یعنی، قناعت، گفتن حق و پذیرفتن کلام حق، دوری از کینه و کدورت و مجالست با اهل خیر را همیشه نصب العین خود قرار بدهد.
وی اضافه کرد: در باب دوم بهشت نیز خداوند فرموده برای هر مشکلی راه کاری است و برای رهایی از حسرت ها و سختی های یوم القیامه و مسرور شدن در روز حزن باید انسان ها چهار عمل را انجام بدهند.
سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به این اعمال گفت: اکرام ایتام و گرامی داشتن آنان از اولین اعمال برای رهایی از سختی های قیامت است که بر اساس روایات بهترین منازل نزد خداوند، خانه هایی است که در آن ها ایتام گرامی داشته شوند مخصوصا ایتام شهدایی که در راه دین و وطن به شهادت رسیده اند.
حجت الاسلام بیگدلی افزود: البته بر اساس فرمایشات معصومین، شیعیان در دوران غیبت امام زمان(عج) همگی از ایتام آل محمد(ص) هستند و باید شیعیان گرامی داشته  و محترم شمرده شوند.
وی در ادامه گفت: مهربانی و عطوفت با انسان های بی سرپرست و بی پناه، دومین جمله ای است که بر بالای درب دوم بهشت مکتوب شده است که باید انسان ها توجه داشته باشند با نهایت احترام با اینگونه افراد برخورد نمایند و مشکلات آن ها را رفع کنند.
سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تاکید کرد: سعی و تلاش در رفع حوائج انسان ها در زندگی های روزمره و اجتماعی، سومین جمله ای است که بر بالای درب بهشت نوشته شده که باید مراعات شود. باید کسانیکه با ارباب رجوع مخصوصا در ادارات مواجه هستند تلاش نمایند مشکلات مردم را رفع کنند تا در قیامت مسرور شوند.
وی در پایان یادآور شد: کمک به فقرا و مساکین و دستگیری و دلجویی از آنان و اکرام و احترام این قشر مستضعف؛ چهارمین جمله و نکته‌ای است که بر بالای درب دوم بهشت مکتوب شده است و اگر کسی این چهار عمل را انجام بدهد در یوم القیامه که یوم الحسره و یوم الحزن است، مسرور و شادمان خواهد بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha