پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: طلابی که در حال تحصیل در مدارس علمیه هستند باید به خوبی شرایط روز جهان را رصد نمایند و از اتفاقات سیاسی، فرهنگی و... در منطقه و جهان آگاهی کامل داشته باشند و در ضمن در بحث رسانه و تبلیغ دین با امکانات ارتباطی روز آشنایی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه وضعیت و همچنین وظیفه طلاب در عصر کنونی نسبت به ادوار گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: در زمان های گذشته به علت شرایط حاکم بر جامعه و نیز مخالف پنهان و آشکار رژیم پهلوی با حوزه های علمیه، فعالیت علما و روحانیون با محدودهای شدیدی روبرو بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه افزود: در زمان رژیم گذشته حتی اگر کسی با حوزه های علمیه و علما در ارتباط بود، توسط عمال رژیم به شدت تحت فشار قرار می گرفت.

وی با اشاره به اینکه محدودیتهای رژیم گذشته علیه روحانیون هیچ تاثیری بر وظیفه اصلی حوزه های علمیه نگذاشت، اظهار کرد: با وجود اینکه محدودیت ها علیه روحانیون در دوران رژیم ستم شاهی بسیار بود، ولی شاهد همبستگی و اتحاد بسیار خوبی بین اقشار جامعه و روحانیت بودیم و همین امر به مرور باعث تضعیف پایه های حکومت وقت گردید.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: همین محدودیتها علیه قشر روحانی و طلبه باعث خروش ملت علیه نظام طاغوت شد، البته زمینه های این خروش مردمی را همین حوزه های علمیه و علمای دین پی ریزی کردند.

وی به علل خروش و نارضایتی مردم از حکومت شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: مردم ایران، ذاتا ملتی دین گرا و حقیقت جو هستند، در مقابل رژیم شاه به دنبال از بین بردن شعائر دینی و معنوی در کشور بود، لذا همین امر باعث تحریک احساسات مذهبی و دینی جامعه گردید.

این کارشناس حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به نقش رهبری حکیمانه امام راحل در هدایت و به سرانجام رساندن انقلاب ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) با سعه صدر و درایت مثال زدنی خود توانست، انقلابی عظیم با پشتیبانی ملت مومن و انقلابی ایران علیه حکومت 2500 ساله ستم شاهی راه اندازی کند و به مرور ریشه های ظلم و جور را بخشکاند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: اما اکنون وظیفه روحانیون، طلاب و حوزه های علمیه بسیار تغییر کرده است، زیرا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بسیار گستاخ تر شده اند و به هر دری می زنند که این نظام الهی را ساقط نمایند، ولی به حمد خداوند متعال تاکنون در عملی کردن نیات شیطانی خود ناکام مانده اند.

حجت الاسلام رضایی در پایان سخنان خود گفت: طلابی که در حال تحصیل در مدارس علمیه هستند باید به خوبی شرایط روز جهان را رصد نمایند و از اتفاقات سیاسی، فرهنگی و... در منطقه و جهان آگاهی کامل داشته باشند و در ضمن در بحث رسانه و تبلیغ دین با امکانات ارتباطی روز آشنایی کامل داشته باشند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha