جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایندگان

حوزه/ در پی تصویب لایحه CFT در صحن علنی مجلس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی طی نامه ای به رئیس مجلس خواهان انتشار رای نمایندگان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح دیروز(یکشنبه) مجلس علی رغم تمامی انتقادات و تذکرات مراجع تقلید و کارشناسان مطرح شد، نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

شدت واکنش‌ها به چنین لایحه‌ای در کشور آن‌چنان بالا بود که در اولین اقدام بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند اقدام به آبستراکسیون خواهند کرد و با توسل به چنین روشی از تصویب این لایحه جلوگیری خواهند کرد.

جهت تصویب و عدم تصویب، دو نماینده در موافقت و دو نماینده در مخالفت با این لایحه صحبت کردند و این در حالی بود که مجلس، پیش از جلسه علنی در نشست دو ساعته غیرعلنی این لایحه را مورد بررسی قرار داده بود.

با وجود اینکه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان اینگونه گفته بود که « از قول من برخی دوستان مطلبی را مطرح کردند، نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم»، اما نمایندگان ملت رای به تصویب آن دادند و حال باید منتظر پیامدهای چنین تصمیم باشیم.

 در پی این تصمیم و رای نمایندگان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس مجلس خواهان انتشار رای نمایندگان درباره CFT شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هیأت رئیسه و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با تحیت و احترام، خواهشمند است برای استحضار ملت شریف ایران و موکلین گرانقدر، کیفیت رأی اینجانب را نسبت به اصل، کلیت و جزئیات لایحه کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم از طریق خبرگزاری خانه ملت و سایر خبرگزاری‌ها اعلام نمایید.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha