پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم سبک زندگی شهدا که الهام گرفته از سبک زندگی اهل بیت (ع) است را برای عموم مردم خصوصا جوانان و نوجوانان تشنه حقیقت و معنویت تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم یادواره 450 شهید شهرستان تاکستان که در مسجد حجتی این شهر برگزار شد گفت:  اگر ایثار و جانفشانی شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به درستی برای نسل امروز تبیین شود، شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود .

وی خاطرنشان کرد: شهدا با تشخیص راه و مسیر دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی به میدان جبهه و جهاد شتافتند، از این رو شناخت شهدا و تبیین اهداف آنان از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از ضروریات است و این مهم باید در دستور کار خانواده ها، نهادها و تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم سبک زندگی شهدا که الهام گرفته از سبک زندگی اهل بیت(ع) است را برای عموم مردم خصوصا جوانان و نوجوانان تشنه حقیقت و معنویت تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس ریشه در اعتقادات ناب و اصیل شیعی دارد و ما نیز امروز موظفیم برای دفاع از همه ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی خود در جنگ نرم فرهنگی با دشمنان، به فرهنگ ایثار و شهادت تکیه کرده و هر چه بیشتر و بهتر آن را اشاعه و بسط دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: جوانان از سیره شهدا که بزرگترین درس برای همه افراد جامعه است، بهره‌ بگیرند و این سیره در وصیتنامه، زندگینامه‌ و کتاب‌های مربوط به شهدا آمده است و باید گفت بهره‌گیری از سیره شهدا پشتوانه معنوی برای زندگی و آینده این جوانان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  وظیفه همه آحاد جامعه، پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده های آنها است، چراکه معرفی رشادت ها و دلاورمردی های شهدا تاثیر مستقیمی بر اعتقادات و باورهای کودکان و نوجوانان دارد چراکه امنیت کنونی کشور را مدیدن خون پاک شهدا هستیم.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: امروز نسل نوجوان و جوان را باید بیش از همیشه با آرمان های والای شهدا به خوبی آشنا نموده و چه خوب است وصیت نامه های آنان در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان از حضور کم نظیر مردم ولایتمدار تاکستان در مراسم یادواره شهدا قدردانی و بیان کرد: شهدای این شهرستان در جبهه های حق علیه باطل و در اکثر عملیات ها  برای کشور افتخار آفرین بودند که یادشان را باید برای همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha