شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ نقش حوزه برای هم فکری، هم اندیشی و تربیت دانشجویان تراز انقلابی و حمایت محتوایی از رشته علوم قرآنی در دانشگاه بیش از گذشته لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، دکتر عظمتی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در حال حاضر در کشور 2 هزار واحد دانشگاهی وجود دارد. از بین این تعداد، دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان، رسالت تربیت مربی را به عهده  دارند. رسالت اصلی دانشگاه شهید رجایی به صورت تخصصی تربیت دبیران فنی است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عنوان کرد: این دانشگاه ۴۰ سال فعال است و از ساختار خوبی بهره می برد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو جذب می کند و امروز نسبت به گذشته با حداکثر ظرفیت مشغول تربیت دانشجو و نیروهای تراز انقلابی است.

وی بابیان اینکه اکنون بیش از 8 هزار دانشجو در این دانشگاه درحال تعلیم هستند، افزود: این دانشگاه در عرصه های مختلف پژوهش، آموزش، ورزش و تربیت مربی توانسته خدمات ملی و بین المللی داشته باشد.

عظمتی گفت: در کنار این افتخارات، سند راهبردی در دانشگاه تنظیم شده که برگرفته از اسناد بالادستی مانند سند بنیادین و سایر اسناد است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عنوان کرد: موضوع توجه به مقوله فرهنگ از مسائل مهم و اولویت این دانشگاه است. اگر چه نوع فعالیت در مورد مسئله فرهنگ مورد رضایت نیست، ولی تمام سعی این است از همه ظرفیت برای ترویج مقوله فرهنگی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید رجایی اولین دانشگاهی بوده که سند راهبردی برای حرکت متعالی تعیین کرده، گفت: دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند در دو عنوان تخصصی فنی مهندسی و تربیت مربی مشغول تربیت می باشند.

عظمتی با بیان اینکه ایجاد بستر سازی منظومه فرهنگی هدفمند از جمله سیاست راهبردی این دانشگاه است، اظهارداشت: یکی از فعالیت های این دانشگاه در موضوع علوم قرآنی است و دانشجویان موظفند در این رشته به تفحص و جستجو بپردازند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بابیان اینکه در یکی از ده دانشگاهی هستیم که علوم قرآنی را ایجاد کردیم، افزود: در حال حاضر رشته علوم قرآنی مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته و تقاضای زیادی برای مطالعه در این رشته دارند.

وی افزود: یکی از مباحث که از ظرفیت حوزه علمیه است و می تواند به دانشگاه کمک کند تا ارتباط حوزه و دانشگاه عینی تر شود، موضوع علوم قرآنی است.

عظمتی گفت: یکی از نکاتی مهمی که در راه اندازی دانشگاه رجایی مورد توجه قرار گرفته مهارت افزایی و توسعه مهارت های کاردبری مربیان است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha