جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  بازدید اعضای دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی تکفیری از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مسئولان «دبیرخانه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» و «دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی تکفیری» از رسانه رسمی حوزه های علمیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در نشست با مسئولان رسانه رسمی حوزه های علمیه که در حاشیه بازدید مسئولان «دبیرخانه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» و «دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی تکفیری» از این رسانه انجام شد، اظهار داشت: کارکنان رسانه رسمی حوزه از گذشته تاکنون به صورت جهادی فعالیت داشته و از نزدیک شاهد کارهای شبانه روزی آنان بوده ام.

وی ابراز داشت: در حال حاضر نیازمند انتقال تجربه و مشارکت عملی از سوی مسئولان رسانه حوزه هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود این رسانه در دبیرخانه این دو کنگره استفاده نماییم.

دبیر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان ساخت: انعکاس دیدگاه های مخاطبان در رسانه حوزه از دیگر دستاوردهای شماست که باید از این ظرفیت نیز در این کنگره ها استفاده کرد.

وی  تصریح کرد: گسترش کمّی تعداد زبان ها از ضروریت های خبرگزاری حوزه است که باید از پنج زبان فعلی به 10 زبان و بیشتر افزایش پیدا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: در حال حاضر قریب به شش هزار زبان در روی کره زمین وجود دارد که انجیل به دو هزار زبان و قرآن کریم به عنوان اصلی ترین کتاب دین اسلام به 140 زبان ترجمه شده که بسیار کم است و باید کارهای بیشتری در این زمینه صورت بپذیرد.

وی اظهار داشت: امروز قم ظرفیت این گسترش زبانی را دارد؛ چرا که هم طلاب المصطفی در این شهر مقدس حضور دارند و هم زباندان فارسی زبان کم نداریم که باید از ظرفیت این اشخاص استفاده کرد.

دبیر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ابراز داشت: برگزاری کارگاه های مهارت افزایی رسانه ای برای کارکنان این دو دبیرخانه از سوی این خبرگزاری را استقبال کرده، دوست داریم این کارگاه ها برای مدارس علمیه سراسر کشور انجام شود.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در این دبیرخانه ها گزارش هایی از شخصیت های گوناگون و همایش های ملی و بین المللی تهیه می شود که رسانه رسمی حوزه می تواند از آن استفاده نماید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: انعکاس خدمات 40 ساله انقلاب اسلامی و روحانیت از ضروریات است که آماده همکاری با رسانه حوزه هستیم، تا بتوانیم گزارشی از خدمات روحانیت در این چهل سال ارائه نماییم.

وی بیان داشت: بخش بین المللی خبرگزاری حوزه فعال است؛ اما قریب به 17 هزار طلبه در خارج از کشور حضور دارند که این خبرگزاری باید خوراک خبری از حوزه های علمیه به آنان ارسال نماید.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: انعکاس آرمان ها و رسالت های اجتماعی حوزه، انتشار شاخصه های حوزه انقلابی و فعالیت خبری بیشتر در موضوع اربعین به عنوان پدیده ای مهم، از ضروریات در این رسان است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام امیرخانی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: در دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی تکفیری، مجموعه های مختلفی از پاسخ به شبهات تکفیری ها تهیه شده است که رسانه رسمی حوزه های علمیه می تواند از آن استفاده نماید.

وی اظهار داشت: معرفی آثار دبیرخانه تکفیری ها، استفاده از مجموعه مصاحبه های تهیه شده از شخصیت های خارجی، استفاده از مقالات ارسالی به دبیرخانه، تقویت اخبار دبیرخانه و انجام مصاحبه با مهمان های خارجی این دبیرخانه، از درخواست ما می باشد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته نیز در این نشست گفت: تاریخ رسانه حوزه به 15 سال قبل بر می گردد که این فعالیت رسانه ای با هفته نامه افق حوزه آغاز و با راه اندازی خبرگزاری حوزه به کار خود ادامه داد و خوشبختانه امروز این رسانه با دو بال «هفته نامه افق حوزه» و «خبرگزاری حوزه» در حال فعالیت های رسانه ای است.

وی ابراز داشت: امروز در رسانه رسمی حوزه های علمیه به دنبال مطالبه گری، جریان سازی و ...  هستیم تا بتوانیم اثرگذاری بیشتری در عرصه های گوناگون داشته باشیم.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه خاطرنشان ساخت: یکی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه، راه اندازی پویش های گوناگون با عنوان هایی همچون «ما را نقد کنید»، «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی»، «من و حاج آقا» و ... بوده که خوشبختانه استقبال مناسبی از آن صورت پذیرفته و در این خبرگزاری منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: هفته نامه افق حوزه نیز در کنار اطلاع رسانی از اخبار و اطلاعات روز حوزه، ویژه نامه های مختلفی را به مخاطبان خود عرضه می کند که «پا به پای آفتاب»، «در مسیر نفر»، «حکیم الهی»، «بهجت عارفان»، «اربعین» و ... از جمله آن بوده است.

گفتنی است در این نشست، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه نیز گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خبرگزاری حوزه ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha