جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ رئیس شورای حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب انقلاب، تصریح کرد: طلبه‌ای که انقلابی و عالم نباشد نه تنها دردی از جامعه را دوا نخواهد کرد، بلکه خود نیز برای نظام و مردم دردسرساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در جلسه مدیران مدارس علمیه استان آذربایجان غربی که ظهر امروز در مدیریت حوزه استان، در ارومیه برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه و مدیرن حوزه این است که طلاب را انقلابی تربیت کنند، چرا که اگر از این مسئله غفلت شود، ضربات سختی به نظام وارد می‌شود، دشمن امروز دنبال این است که انقلابی‌گری را از جامعه بزداید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه استان باید در سه محور به طور همزمان ارتقا یابند هم در محور آموزش و فقه، هم در محور اخلاق و تهذیب و هم در محور بصیرت سیاسی و انقلابی‌گری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: طلبه فاضل، عالم و انقلابی، باید در حوزه‌ها تربیت شود، چرا که درد امروز دینی و فرهنگی جامعه به دست عالم دلسوز حل خواهد شد و طلبه‌ای که انقلابی و عالم نباشد نه تنها دردی از جامعه را دوا نخواهد کرد، بلکه خود نیز برای نظام و مردم دردسرساز خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه آذبایجان غربی افزود: مهمترین چیزی که باعث پیشرفت حوزه‌های علمیه می‌شود اتحاد و همکاری است. مدیران مدارس علمیه باید از تجربیات همدیگر استفاده  و نقاط ضعف را برطرف کنند و حوزه‌های علمیه را به سمت پیشرفت در سه محور مذکور هدایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha