پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کراری- معاون پژوهش حوزه فارس

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس از اعلام فراخوان ارسال آثار طلاب جوان به این جشنواره خبر داد.

حجت الاسلام کراری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فراخوان یازدهمین جشنواره سراسری و ششمین جشنواره استانی علامه حلّی(ره) استان فارس، اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تا 29 اسفند سال جاری فرصت دارند پس از ثبت‌نام، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه‌ جشنواره علامه حلّی(ره) ارسال کنند.

وی به موضوعات بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و افزود: نقش حوزه در تحولات سیاسی، اجتماعی صد سال اخیر، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران، از جمله موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره علامه حلّی(ره) است.

بررسی آثار دریافتی در دبیرخانه استانی

معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: آثار ثبت‌نام شده توسط طلاب خواهر و برادر، ابتدا در دبیرخانه‌ استانی جشنواره بررسی و سپس، آثار برتر استان‌ ضمن تجلیل در مراسم استانی، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه سطح ۳ باشد.

حجت الاسلام کراری، گروه‌های علمی پژوهش را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، گروه های مختلف و متنوع جهت دریافت آثار علمی پژوهشی طلاب در این دوره هستند.

ارسال اصل آثار طلاب از طریق مدارس علمیه

وی بیان کرد: طلاب باید پس از ثبت‌نام در سامانه اینترنتی جشنواره علامه حلّی(ره) به آدرس www.jhelli.ir، یک نسخه از اثر پژوهشی خود را به همراه پرینت فرم ثبت‌نام اینترنتی از طریق مدارس علمیه مربوطه به معاونت پژوهش حوزه علمیه استان‌ فارس ارسال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: حداکثر سن شرکت کنندگان در این جشنواره ۳۱ سال است و برای برادران مدت سنوات حضور در عرصه جهاد، مدافعان حرم یا خدمت سربازی  و همچنین مدت سنوات تحصیلات دانشگاهی خواهران و برادران طلبه، به شرط سنی اضافه می گردد و شرط سنی صاحبان پایان نامه های سطح ۳ حوزه علمیه خواهران به ۳۵ سال افزایش یافته است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha