پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ نماينده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان با طرح FATF می خواهند از یک سو جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف و منزوی کنند و دیگر سو برای رژیم کودک کش صهیونیستی حاشیه امنی ایجاد.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به کنوانسیون FATF اظهار داشت: در کنوانسیون FATF که توسط دولت های غربی و آمریکا تدوین و تعریف شده، شرایطی برای منزوی کردن هرچه بیشتر مخالفان خود لحاظ کرده اند.

وی کنوانسیون FATF را حربه ای سیاسی توسط دولت های غربی علیه کشورهای مستقل جهان عنوان کرد و افزود: غربی ها و به ویژه آمریکا با این روش می خواهند نظم مالی و اقتصادی کشورهایی که در جبهه مقابل آنان قرار دارند را تحت فشار قرار دهند.

ماموستا رستمی، مواد این کنوانسیون را مغایر با اصول مالی و اقتصادی دنیا و لایحه ای با ماهیت سیاسی و البته رنگ و لعابی اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر مطالعه ای دقیق در بندها و مواد کنوانسیون FATF داشته باشیم، به عینه شاهد برخی انحرافات مشهود در آن هستیم که هدف آنها تنها مقابله و تحت فشار دادن کشورهای مستقل و آزادیخواه است.

وی ادامه داد: در کنوانسیون FATF فصل ها، مواد، بندها و تبصره های بسیاری نهفته است که بسیار گمراه کننده می باشند، لذا باید با این مسئله و نقشه جدید دشمنان کاملا هوشیار عمل کنیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرنگان رهبری اظهار داشت: هدف غربی های از اجبار پیوستن کشورها به کنوانسیون FATF تنها حفظ منافع خود به ویژه رژیم منحوس صهیونیستی است، لذا ورود به FATF و تایید بدون اطلاعات کامل و جامع آن، می تواند هزینه های بسیاری به دنبال داشته باشد.

وی FATF را شکل تغییر یافته ای از تحریم های اقتصادی دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: اگر به اصل FATF به صورت عمیق توجه کنیم می بینیم که فرق آنچنانی بین این کنوانسیون و تحریم های اقتصادی وجود ندارد، تنها تفارت این دو در ظاهر آنهاست و به طور خلاصه غربی ها و به ویژه آمریکا با کلمات و اصطلاحات روز بین الملل بازی کرده اند و هنوز قائده بازی تحریم های اقتصادی را فراموش نکرده است.

ماموستا رستمی در پایان  با اشاره به اینکه یکی از اهداف این کنوایسیون تحت فشار دادن جبهه مقاومت و تضعیف آن به سود رژیم جعلی اسرائیل است، گفت: دشمنان با طرح مسئله FATF می خواهند از یک سو جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف و منزوی کنند و دیگر سو برای رژیم کودک کش صهیونیستی حاشیه امنی ایجاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha