جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

​حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: در شرایط کنونی کشور و با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی، بهترین نسخه برای برون رفت از این موقعیت، عملیاتی کردن نقشه راه مقام معظم رهبری، یعنی همان اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، عصر امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی، بهترین نسخه برای برون رفت از این موقعیت، عملیاتی کردن فرمایش مقام معظم رهبری، یعنی همان اقتصادی مقاومتی است.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نباید همه مشکلات معیشتی و اقتصادی حال مردم را منحصر و معطوف به تحریم های اقتصادی بدانیم، زیرا قرائن نشان می دهد که تحریم های اقتصادی آنطوری که برخی تصور می کنند نمی تواند تاثیر چشمگیری بر تورم و نوسان بازار داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که بخش عمده ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بر می گردد به برخی از مخلان بازار اقتصادی که بدون هیچ دین و ایمانی اقدام به احتکار کالاهای اساسی امت اسلام می کنند و باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی شده اند.

ماموستا خدایی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مخلان و مفسدان اقتصادی در کشور، گفت: این انقلاب اسلامی نتیجه و ثمره خون هزاران جوان برومند و رشید این مملکت در برابر رژیم بعث صدام است، لذا نباید به سادگی از خون این شهدا و رزمندگان بگذریم.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به برخی از آداب طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: طلبگی یک اتفاق نیست که برای همه ما بیفتد، بلکه اقبال و سعادت طلبگی نعمتی است که خداوند متعال به ما عنایت نموده است، البته در کنار این نعمت و عنایت خداوند متعال وظایف سنگینی در امور دینی برای ما تعریف و تعیین کرده است.

ماموستا خدایی اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی حساب بسیار خاص و ویژه ای را روی تک تک طلاب و روحانیون به عنوان نمایندگان دینی باز کرده، لذا طلاب و روحانیون باید در هر جا و مکان «زی طلبگی» خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: طلبه امروز باید آگاه، بصیر و دشمن شناس باشد، زیرا جریان های فکری و عقیدتی زیادی در جامعه مسلمین به وجود آمده اند که به دنبال استحاله دینی و عقیدتی مسلمین هستند، پس در این بین وظیفه شما طلاب و روحانیون برای خنثی سازی این دسیسه های شیطانی و کفرآلود بسیار مهم و حیاتی است.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود بیان داشت: روحانیون در عصر کنونی، ارکان و ستون های دین محمدی(ص) محسوب می شوند، لذا همین ویژگی وظیفه آنان را چندین برابر ساخته است، لذا از خداوند منان بخواهید که در راه اشاعه دین اسلام در جامعه همواره یاور و پشتیبان شما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha