شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: هیچ گاه امر به معروف ونهی از منکر محدود ومنحصر به روحانیت نیست، بلکه وظیفه همگانی است، گرچه روحانیت هدایتگر جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی ازمنکر، در اصفهان اظهار کرد: امر به معروف ونهی از منکر منحصر به زبان نیست، بلکه باید ظهور و بروز بیرونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مراقب همدیگر در جامعه باشیم، گفت: به عنوان مثال اگر امام جماعت و هیئت امنای در هر مسجدی، به فکر خانه های اطرافش بود و مراقبت کنیم، شهر اصلاح می شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع)، اصلاح جامعه و امر به معروف ونهی از منکر بود، افزود: در زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، ما به سه اصل مهم در دین، یعنی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر شهادت می دهیم که قیام سیدالشهدا(ع) بر آن اساس  بوده است.

وی با بیان اینکه به راستی چرا ما از بین همه موارد دین، فقط این سه اصل را مدنظر قرار می دهیم، گفت: برای هر امر و موضوعی  مهمترینی وجود دارد  که مهمترین بخش عبادت فردی، نماز است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مهمترین بخش اجتماعی مالی دین، زکات است که چنانچه محقق شود در جامعه هیچ فقیری باقی نمی ماند و مهمترین بخش اجتماعی غیر مالی در دین، تربیت انسان ها است که با امر به معروف و نهی از منکر میسر می شود.

وی با تاکید براینکه احساس مسئولیت در مقابل امور اجتماع و امر به معروف ونهی منکر یک وظیفه همگانی است، متذکر شد: هیچ گاه امر به معروف ونهی از منکر محدود و منحصر به روحانیت نیست، بلکه وظیفه همگانی است، گرچه روحانیت هدایتگر جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha