پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهش در حوزه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان از راه اندازی دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی در حوزه استان خبر داد .

حجت الاسلام کامران پنام در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:دبیرخانه علمی پژوهشی با هدف رصد و پاسخگویی نیازهای تئوریک جامعه و حوزه های علمیه هفته آینده با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، فعالیت خود را در مدیریت حوزه استان آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیشبرد و کاربردی کردن برنامه های پژوهشی حوزه استان از اهداف راه اندازی دبیرخانه علمی است، افزود: امید می رود راه اندازی این دبیرخانه بتواند در توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش بین طلاب و مبلغان پژوهشگر موثر باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه فعالیت انجمن های علمی در علوم مختلف دینی و حوزوی است، خاطر نشان کرد: این انجمن ها در رشته های فقه و حقوق اسلامی، اصول و فقه، کلام اسلامی، قرآن پژوهی، فرق و ادیان و اخلاق اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام پنام در پایان با بیان اینکه خروجی حوزه باید به فعالیت های پژوهشی کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه منجر شود، یادآور شد: در این انجمن ها تعدادی از اساتید و فضلای حوزه علمیه استان لرستان برای جهت دهی به نیازهای پژوهشی فعالیت می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha