پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ترامپ

حوزه/ جمله طنزگونه مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان خطاب به ترامپ «شتر در خواب بیند پنبه دانه»، به نوعی پیام به رئیس جمهور آمریکا بود و نشان می دهد سکاندار دولت آمریکا در توهم کامل به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در جمع بسیجیان به موضوعات مختلفی از جمله، شکست تحریم های اقتصادی و سیلی دوباره ایران به آمریکا، برتر دانستن قدرت نرم افزاری، توجه کردن به نیروی جوان، شناخت دشمن، عناصر قدرت ایران و جهادی عمل کردن اشاره داشتند.

این سخنان که بازتاب گسترده ای در جوامع بین المللی داشت، در داخل کشور نیز امید را در دل مردم زنده کرد و روحیه نشاط را افزایش و نقشه های استکبار جهانی را در فاصله انداختن بین مردم خنثی کرد.

لذا با چندین تن از ائمه جمعه خراسان جنوبی به گفتگو نشستیم تا به تبیین سخنان رهبر انقلاب بپردازیم.

دشمن به دنبال براندازی کشور از درون است

حجت الاسلام نجمی‌پور امام جمعه سرایان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به این که سخنان مقام معظم رهبری همیشه برای نظام و کشور راهگشا بوده، اظهار داشت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند در خصوص استکبار و آمریکا بود و تحلیل بسیار جامعی را نیز ارائه دادند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته استکبار جهانی جنگ اقتصادی را با تمام وجود پیاده کرد، افزود: دشمنان ایران اسلامی تلاش های بیرونی را برای براندازی نظام قبلا امتحان کرده اند و به نتیجه نرسیده اند که می توان به کودتاهای نظامی و جنگ 8 ساله اشاره کرد، اما اکنون به دنبال براندازی کشور از درون هستند.

امام جمعه سرایان خاطر نشان کرد: استکبار جهانی تنها و تنها به براندازی نظام فکر می کند و به کمتر از آن راضی نمی شود، لذا برجام و مذاکره همه بهانه است.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه آمریکا در سال 88 قصد اجرای کودتای مخملی را در ایران داشت، تصریح کرد: هدف دشمن این است که مردم را از انقلاب، ولایت و ارزش ها دور کند، همچنین ایجاد اختلاف در بین قومیت های مذهبی را دنبال می کند تا بتواند از این طریق نیز به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: دشمن در طول این مدت اختلافات سیاسی و همچنین اختلافات سلیقه ای را در بین مردم و مسئولین ایجاد کرد، که نتیجه این اختلافات باعث شد تا اهم موضوعات کشور بر روی زمین بماند.

امام جمعه سرایان عنوان داشت: رهبر انقلاب در طول سالیان گذشته بارها عنوان کردند که از دوگانگی سیاسی پرهیز شود، اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

باید جریان انقلابی صحنه گردان امورات کشور شوند

وی با بیان اینکه با تذکرات مقام معظم رهبری قوای سه گانه اندکی به تحرک افتاده اند، گفت: باید جریان انقلابی صحنه گردان امورات کشور شوند و با عملکردشان، تهدید جنگ اقتصادی دشمن که اکنون با تمام توان وارد شده است را به فرصت تبدیل کنند و بیشترین بهره برداری را ببرند.

امام جمعه سرایان ضمن اشاره به اینکه باید همگان از مسئولان قضایی و اجرایی مطالبه گری کنیم، افزود: ما هیچگونه توقعی از آمریکا و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نداریم، اما این توقع را از دولت داریم که با دوراندیشی برای مسائل کنونی کشور چاره اندیشی کند.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه متأسفانه بی تدبیری برخی از مسئولان، جامعه را در آستانه انفجار پیش می برد، اضافه کرد: هیچ شکی وجود ندارد که یاران نفوذی آمریکا در داخل کشور در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ما از تحریم های آمریکا نمی ترسیم، زیرا 40 سال شده است که در تحریم قرار داریم، بلکه از اختلافات داخلی و نفوذ مهره های دشمن هراس داریم.

امام جمعه سرایان ابراز داشت: اگر برای انقلاب و نظام دلمان می سوزد، باید همه با هم اتحاد داشته باشیم و اولویت ها را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه اخلاق، رفتار و تحلیل های مقام معظم رهبری برای همگان الگوست، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان، سالم ترین افراد در کشور هستند که هیچگونه نقطه سیاهی در کارنامه آن ها وجود ندارد و این برای ملت بزرگ ایران باعث افتخار است که از چنین رهبری بهره می برد.

وی گفت: امروز اشرافی گری در چهره برخی از مسئولین فریاد می زند و مردم نیز این موارد را به خوبی می بینند.

امام جمعه سرایان مطرح کرد: اسلام و نظام هیچگونه نقصی ندارند، بلکه این مجریان هستند که با کوتاهی های خود باعث شده اند تا اهم موضوعات کشور فراموش گردد.

اتحاد، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام نجمی پور ادامه داد: راه اینکه بتوانیم از پیچ تاریخی عبور کنیم، اصلاح مسئولان و در کنار آن اتحاد، انسجام و وحدت نیروهای انقلابی حول محور ولایت فقیه است که همانند سالیان گذشته شاهد آن بوده ایم.

وی در رابطه با اهمیت دادن به نسل جوان گفت: مقام معظم رهبری سال هاست که توجه ویژه ای به نسل جوان دارند و بارها در سخنرانی ای خود از بهره بردن از این قشر تأکید کرده اند.

امام جمعه سرایان افزود: هر زمانی که به جوان ها اعتماد کرده‌ایم، پیروز بوده ایم که نتیجه آن را می توان در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کرد.

حجت الاسلام نجمی پور تصریح کرد: باید بازماندگان نسل جوان انقلاب، تجربه خود را در اختیار نسل جوان کنونی قرار دهند، زیرا اگر عرصه مدیریتی کشور به جوان ها واگزار گردد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل می شود.

وی بیان داشت: نسل جوان، دارای انرژی و پتانسل وصف ناپذیری است و می تواند بر بسیاری از موضوعات فائق آید، لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید به آن ها اعتماد کنیم.

امام جمعه سرایان مطرح کرد: سرمایه امروز کشور نفت و معادن نیستند، بلکه نسل جوان مهترین سرمایه اند که باید از آن ها بیش از گذشته استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم از نسل جوان به خوبی استفاده کنیم قطعا باعث دلسردی آن ها خواهد شد، گفت: بسیاری از جوان ها نسبت به بی عدالتی، تبعیض، بیکاری، رانت و دست های پشت پرده، گلایه مند هستند و باید این مشکلات برطرف گردد.

امام جمعه سرایان تأکید کرد: توجه به نسل جوان باید در دستور کار قوای سه گانه قرار گیرد.

هدف اصلی انقلاب، پیاده کردن عدالت است

حجت الاسلام نجمی پور عنوان داشت: هدف اصلی انقلاب، پیاده کردن عدالت است و به دنبال حکومتی هستیم که شبیه حکومت علوی است، لذا راه رسیدن به این حکومت استفاده از نسل جوان است.

وی با بیان اینکه عدالت نباید فدای توسعه گردد، ابراز داشت: سمّ مهلک برای عدالت، تفکر لیبرالیسمی، اشرافی گری و تجمل گرایی است.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجهی ویژه ای به اردوهای جهادی دارند، ادامه داد:  گروه های جهادی امروز به خاطر اینکه با اخلاص کار می کنند در جامعه ماندگار شده اند لذا باید اینگونه فعالیت ها در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه ناراضی بودن مردم از برخورد برخی مسئولان تیری است در سینه جمهوری اسلامی، گفت: مردم انتظار دارند که مسئولان به آن ها توجه، و مشکلاتشان را برطرف کنند نه اینکه بر مشکلاتشان بیفزایند.

وی با بیان اینکه راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است، افزود: انقلاب ما، انقلابی مردمی است و باید مردم را در پای انقلاب و ارزش ها نگه داریم.

امام جمعه سرایان ضمن اشاره به اینکه فرمانده، رزمنده و پذیرنده، سه رکن اصلی هر انقلابی هستند، ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری فرمانده انقلاب، نسل جوان رزمندگان انقلاب و مردم پذیرندگان نظام هستند، لذا این سه رکن نباید دچار خدشه شوند.

حجت الاسلام نجمی پور افزود: مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند اما فرزندان برخی از مسئولین در کشور آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی در حال تحصیل هستند و از بهترین ماشین ها خارجی استفاده می کنند لذا حرف و عمل با هم یکی نیست.

وی تأکید کرد: مسئولین باید با عملشان در معنای حقیقی شعار مرگ بر آمریکا را عملی کنند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه برخی ها به دنبال آن هستند که هدف و کلام امام را تحریف کنند، گفت: یکی از مهمترین شاخصه های امام خمینی(ره) استکبارستیزی بوده است لذا نباید این شاخصه آسیب ببیند بلکه باید در عمق جان مسئولین کنونی نیز نفوذ کند.

حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: اگر بتوانیم درون کشور را اصلاح کنیم، و وحدتمان را حول محور مقام معظم رهبری قرار دهیم، آمریکا که هیچ ، اگر تمام کشورهای اروپایی نیز به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی باشند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

کوتاهی برخی مسئولان باعث ایجاد رخنه شده است

وی افزود: رخنه و نفوذ دشمنان تنها در مواردی بوده است که مسئولان کوتاهی هایی داشته اند و شکاف طبقاتی را ایجاد کردند.

امام جمعه سرایان مطرح کرد: دشمنان از اقتدار و قدرتمند شدن ایران اسلامی می ترسند لذا تمام تلاششان را گذاشته اند که مانع برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب شوند.

حجت الاسلام نجمی پور ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال نارضایتی عمومی و در پی آن برپایی اغتشاشات هستند تا ایران را از درون متلاشی و تجزیه کنند.

وی در پایان گفت: ما باید در مقابل استکبار جهانی و در رأس آن با آمریکا بایستیم، زیرا تجربه این را نشان داده است که هر کجا که در مقابل آنان ایستادگی کرده‌ایم پیروز میدان بوده ایم.

 انقلاب اسلامی استوارتر از گذشته است

حجت الاسلام شمس الدین زاده، امام جمعه بشرویه نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره خون 220 هزار شهید انقلاب است و به راحتی و تحریم گسترده دشمنان به زانو درنخواهد آمد.

وی افزود: امروز نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دشمنان انقلاب به طرق مختلف برای به زانو درآوردن این کشور تلاش های متعددی را انجام داده اند.

امام جمعه بشرویه خاطر نشان کرد: دشمنان 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند که با ایثارگری جوانان، فداکاری رزمندگان اسلام و در یک کلام وحدت بین امت و ولایت پیروز شدیم.

حجت الاسلام شمس الدین زاده تصریح کرد: یکی از عناصر قدرتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند همین وحدت و زیر چتر ولایت قرار داشتن امت اسلامی بود. امروز اگر از بهترین موشک های دنیا برخوردار، اما وحدت نداشته باشیم به راحتی شکست می خوریم، لذا آنچه که حرف اول را می زند وحدت امت است.

امام جمعه بشرویه یادآور شد: پس از به نتیجه نرسیدن دشمن در جنگ نظامی، جنگ اقتصادی به راه افتاد تا با هدف قرار دادن اقتصاد کشور، مردم را به زانو درآورند.

حجت الاسلام شمس الدین زاده بیان داشت: در دوران دفاع مقدس نیز چنین حیله ای در دستور کار قرار گرفت، اما با تدبیر مدیران اقتصاد زمان و سهمیه بندی کردن مواد غذایی، استراتژی دشمن خنثی شد.

وی گفت: امروز دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار داده که در این مسیر، هم باید مدیران اقتصادی وارد شوند و هم مردم باید فرهنگ مصرف را رعایت و به آن پایبند باشند.

امام جمعه بشرویه اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری استفاده از کالای ایرانی یکی از مقوله های اشتغال و پشتوانه اقتصادی مردم و معیشت آن هاست.

سکاندار آمریکا در توهم کامل است

حجت الاسلام شمس الدین زاده مطرح کرد: سکاندار امروز دولت آمریکا در توهم کامل به سر می برد و خیال می کند که کشور ایران در وضعیت سابق خود قرار دارد، در حالی که امروز در اوج قدرت هستیم.

وی افزود: امروز در عرصه هوایی، زمینی و دریایی در جایگاه ویژه ای قرار داریم و وضعیتمان نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.

امام جمعه بشرویه افزود: گفته طنز مقام معظم رهبری که به نوعی پیامی به رئیس جمهور آمریکا بود و اینکه "شتر در خواب بیند پنبه دانه"، جمله بسیار به جایی بود.

حجت الاسلام شمس الدین زاده خاطر نشان کرد: اتحاد و وحدت امت اسلامی، انسجام و تدبیر در حوزه معیشت مردم و در یک کلام ایستادگی در مقابل جبهه طاغوت، عناصر قدرت ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر عقب نشینی کنیم مطمئنا دشمن به جلو حرکت خواهد کرد، تأکید کرد: تجهیزات نظامی نیز باید روز به روز مدرن تر شود زیرا اگر بخواهیم دشمن را به زانو درآوریم باید قدرت داشته باشیم

امام جمعه بشرویه در خصوص قدرت نرم افزاری نیز گفت: امروز دنیا بر روی سامانه های اطلاع رسانی و فضای مجازی بسیار کار می کند و از این طریق به دنبال آسیب رساندن و ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، لذا اگر در این حوزه بتوانیم اهداف والای مقام معظم رهبری را ادامه دهیم، مطمئنا در این جبهه نیز پیروز خواهیم شد.

القا کردن ناامیدی در بین جوانان، هدف دشمنان اسلام

حجت الاسلام شمس الدین زاده با بیان اینکه القا کردن ناامیدی و به بن بست رسیدن هدف دشمنان اسلام است، ادامه داد: باید در این مسیر روشنگری و بصیرت افزایی صورت گیرد و عدم بن بست را در فضای دانشگاه ها و دبیرستان ها تبیین کنیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی و تفکر مذهب شیعه بن بست ندارد زیرا الگوی ما پیامبر اکرم و ائمه اطهار هستند.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه اغلب جوانان امروز انقلابی هستند و در میدان نبرد با دشمن حضوری فعال دارند، افزود: باید تاریخ انقلاب را برای نسل جوان به درستی بازگو کنیم زیرا دوران دفاع مقدس و مشکلاتی که گریبانگیر مردم بود را نسل جوان درک نکرده است.

حجت الاسلام شمس الدین زاده یادآور شد: در دوران دفاع مقدس دستمان خالی بود، اما آنچه که باعث شد ملت امیدشان را از دست ندهند حرکت جهادی مسئولان و جوانان بود.

وی بیان داشت: امروز فرهنگ جهادی می تواند کشور را از وضعیت کنونی خارج کند و روح امید را در دل مردم زنده کند.

امام جمعه بشرویه در پایان با بیان اینکه حکومت اسلامی در تراز اقتصادی خود باید راهکار داشته باشد، گفت: امروز در مقوله های فساد، اختلاس، احتکار و چالش های اقتصادی باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار داد.

آمریکا به خون ملت ایران تشنه است

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: اصالت ایران اسلامی به پیروی از ائمه اطهار و اسلام برمی گردد، و تاریخ تشیع نشان می دهد که همیشه در مقابل استکبار و ظلم ایستاده ایم.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه بطن و ریشه ملت انقلابی ایران، مبارزه با ظلم است، خاطر نشان کرد: ما 40 سال است که با ظلم و دشمنی به نام آمریکا که به خون ما تشنه است در حال مبارزه هستیم و هرگز سازش نمی کنیم.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری دلگرمی برای مسئولان کشور، جوانان، ولایت مداران و بسیجیان است که به راه خود در مبارزه با دشمن ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب، وحدت در سایه ولایت بوده است، ادامه داد: ما با پیروی از امام راحل توانستیم جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و انقلاب را به ثمر برسانیم، بعد از دوران دفاع مقدس و فوت امام نیز 30 سال است که رهبر انقلاب به مانند امام خمینی(ره)، ایران اسلامی را اداره و جهان را با اسلام انقلابی آشنا کرده اند.

هیچ نقطه سیاهی در کارنامه ولایت فقیه وجود ندارد

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه در طی این 30 سال صدور انقلاب به جهان اتفاق افتاده است، گفت: وحشت دشمنان از ایران اسلامی در اوج خود قرار دارد و هر هفته شاهدیم که نام ایران توسط سردمداران کشورهای آمریکایی و اروپایی برده می شود.

حجت الاسلام بابایی یادآور شد: ترامپ اخیرا به شاه عربستان سعودی عنوان کرده است که «اگر ما دست از حمایت شما برداریم، تنها سه هفته دوام نخواهید آورد» لذا این جمله رئیس جمهور آمریکا حکایت از قدرت ایران اسلامی در منطقه دارد.

وی بیان کرد: ما در جنبه های علمی، فرهنگی، سیاسی و موشکی پیشرفت های بسیار زیادی را شاهد بوده ایم و اکنون دشمنان پی به قدرت بی انتهای ما برده اند، اما ما به هیچ نوع نگران حمله نظامی و موفقیت آن ها نخواهیم بود.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه اقتدار میهن اسلامی به ایمان به اسلام، قرآن و وعده های الهی و همچنین وحدت در سایه ولایت وابسته است، افزود: ایران اسلامی از همان روزهای اول انقلاب دچار تحریم بوده، و اکنون نزدیک به 40 سال است که در این تحریم قرار داریم.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که «شکست تحریم، سیلی دوباره ای است که آمریکا خواهد خورد»، اضافه کرد: ما همانطور که در دفاع مقدس و تهدیدها مردانه ایستادیم، اکنون نیز باید این ایستادگی و مقاومت را ادامه دهیم، زیرا پیروزی از آن ملت بزرگ ایران است.

وی مطرح کرد: امید است تا این بیانات اخیر رهبر انقلاب باعث حرکت بیشتر مردم شود و همچنین افرادی که در خواب هستند از خواب غفلت بیدار شوند تا زمینه پیشرفت انقلاب اسلامی در همه ی جوانب به وقوع بپیوندد.

تفرقه، شکست هر ملتی را رقم می زند

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه تفرقه، شکست هر ملتی را رقم می زند، گفت: اگر بتوانیم آن وحدتی که اکنون بین شیعه و سنی و قومیت های مختلف وجود دارد را تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حفظ کنیم، شاهد شکست دشمنان خواهیم بود، زیرا آن ها همانطور که امام راحل فرموده اند، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حجت الاسلام بابایی افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی مأیوس شده اند و تمام توان خود را به کار گرفته اند تا بین مردم ایجاد رخنه و اختلاف کند، اما از این غافل اند که هم مردم بصیرت دارند و هم رهبر انقلاب با رهنمودهای خود نقشه های آنان را خنثی می کند.

وی ابراز داشت: اگر وحدت امروز، همراه با مقاومت و تکیه بر توان داخلی ادامه پیدا کند، در تمامی زمینه های علمی، اقتصادی، سیاسی و... پیروز خواهیم شد.

سخن پایانی...

بی شک سخنان راهگشا و بسیار مهم رهبر معظم انقلاب برای همه دلسوزان اسلام و نظام اسلامی، علاقمندان و باورمندان به ولایت فقیه و قانون اساسی از هر طیف و جناحی فصل الخطاب است، و تبعیت از رهنمودهای معظم له راهگشای همه مسائل خواهد بود.

لذا می طلبد امروز و در شرایط تحریم اقتصادی و جنگ روانی دشمن، به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم تا از این جنگ همه جانبه و پیچ تاریخی پیروزمندانه بیرون آییم.

گزارش: ابوالفضل طالبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha