جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ بیش از ۳۰ عالم از علمای متصوف آفریقا و سایر کشور ها و برخی از مسیحیان فرانسه که برای مشارکت در جشنواره "تراتیل سجادیه" به کربلا آمده بودند، با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از 30 عالم از علمای متصوف آفریقا و سایر کشور ها و برخی از مسیحیان فرانسه که برای مشارکت در جشنواره "تراتیل سجادیه" به کربلا آمده بودند، با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار مسلمانان و غیر مسلمانان را برای رسیدن به حقیقت و پیروی از آن به دوری از تعصب و تقلید کورکورانه، گمراهی و ایجاد فضای غبار آلود دعوت کردند و گفتند: با این کار انسان در انتخاب راه حق و درست با بصیرت و آگاهی آزاد خواهد بود و همه برای رسیدن به رضای الهی امور خود را به خداوند واگذارند و بدانند که برای تک تک ما پاداش و حسابرسی است.

معظم له تاکید کردند: همه مسلمانان باید به اهمیت دیدار ها، ارتباط ها و آشنایی ها توجه کنند تا هر کدام از آنان به دور از تبلیغات سوء، ترس و مسائل تأثیر گذار دیگر با فرهنگ و اعتقادات همدیگر آشنا شوند.

ایشان در همین را بطه به آیه 70 و 71 سوره زمر اشاره کردند که می فرماید:« وَوُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَا يَفْعَلُونَ (70) وَسِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ جَهَنَّمَ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَتْلُونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِ رَبِّكُمْ وَيُنذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا بَلَىٰ وَلَٰكِنْ حَقَّتْ كَلِمَةُ الْعَذَابِ عَلَى الْكَافِرِينَ(71)».

حضرت آیت الله حکیم در پایان به جانفشانی های ائمه اهل بیت(ع) و پیروان آنان اشاره کردند و گفتند: این جانفشانی ها به خاطر ثبات آنان در راه حق و راهی است که قرآن کریم ترسیم کرده و حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان در آن حرکت کردند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha