چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دولت آباد

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «راسخ بودن در عقیده» با سخنرانی حجت الاسلام اصغر قائمی، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، «حجت الاسلام قائمی» در نشست اخلاقی با موضوع «راسخ بودن در عقیده»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد، گفت: رفتار افراد سرچشمه از میزان اعتقادات آنها دارد و هرچه انسان در اعتقاد قوی تر باشد، در عمل جدی تر است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(علیه السلام) که می فرمایند: یقین داشته باش تا قوی شوی، گفت: عقیده به دو نکته اشاره دارد اول فرصت کم و دوم راه بی نهایت یعنی عمر دنیا محدود و راه پیش رو بی نهایت است که باید تا می توانیم توشه برداریم و هرکس این دو مهم را بپذیرد، سعادتمند می شود.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد طبق روایات، امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا با فرزوق ملاقات کرد، حضرت با وجود علم غیب از او پرسید از کجا می آیی ؟ گفت :از کوفه .امام سوال کردند ، مردم کوفه را چگونه دیدی ؟ عرض کرد مرد کوفه(قلوبهم معک و سیوفهم علیک – دل هایشان با شماست و شمشیرهایشان علیه شماست) دلشان با حضرت بود، چون ایمان داشتند، اما شمشیرهایشان علیه امام بود چون دنیا را هم می خواستند.

وی اضافه کرد: امام علیه السلام فرمودند: الناس عبیدالدنیا، الدین لعق علی السنتهم . مردم کارگزار دنیا هستند و دین مثل رنگ و لعابی بر زبانی دور دین می چرخد تا وقتی به دنیاشان لطمه ای وارد نشده وقتی سختی ها پیش می آید دیندارها کم هستند.

وی در پایان ضمن یادآور شدن بحث توسل به ائمه معصومین علیهم السلام در تمام امور، گفت: سخن اگر از دل و قلب بیان شود بر دل هم می نشیند، اما اگر از زبان برخیزد از گوش بیشتر نمی گذرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha