جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
المرضیه

حوزه/ نشست ویژه طلاب با موضوع« امید درمانی و راهکارهای پذیرش مشکلات» در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خانم حوا بهرامی در این نشست با اشاره به ایجاد ناامیدی در طیف جوان، گفت: چشمه های امید در زندگی به گونه ای بروز و شروع به جوشیدن می کند که انسان پنج نکته را رعایت کند.

وی، اولین راه تقویت امید در زندگی را نداشتن طمع بیان کرد و گفت: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: نشانه های کفر سه چیز است: طمع، حسد، تکبر و طمع باعث شد که حضرت آدم علیه السلام از بهشت رانده شود، حسد باعث شد که قابیل برادرش هابیل را به قتل برساند و تکبر باعث بیرون شدن ابلیس از بهشت شد.

خانم بهرامی دومین راه را نداشتن بد بینی و ریز بینی خاص در زندگی دانست و گفت: در حال، زندگی کنید، یعنی بد بینی و ریز بینی خاص نداشته باشید و از تمام اتفاقات زندگی اش لذت ببرید و سوم بپذیریم که قضا و قدر الهی و حکمت های الهی قطعا از طرف خداوند است و با  امضای او محقق خواهد شد و باور داشته باشیم با انجام اعمال نیک قضا و قدر نیز تغییر خواهد کرد.

استاد و مشاور حوزه خواهران گفت: انسان نباید آبروی دیگران را ببرد و تعیر نداشته باشد تعیر یعنی اینکه هر اتفاقی در زندگی دیگران می افتد را رصد کرده و دلیلش را در اعمال مردم بیابد امام باقر علیه السلام می فرمایند: هر کس تعیر کند نمی میرد مگر اینکه برای خودش تعّیر کنند. به زبان عامیانه این است که اگر برای خلق خدا ذره بین گذاشت خدا هم برایشان ذره بین می گذارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha