جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان سربازان و حوزه‌های علمیه سنگرهای مقابله و مبارزه با تفکر الحادی و بی‌دینی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات شایسته طلاب حوزه علمیه استان در سطح جامعه، اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی مایه برکت هستند.

وی افزود: طلاب در مساجد و مناطق گوناگون مشغول به ترویج باورهای دینی بوده و تاکنون رسالت خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به این‌که پس از انقلاب اسلامی ایران حوزه‌های علمیه در کشور و به‌ویژه استان خراسان شمالی رونق گرفته، اظهار داشت: در این راستا سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی نقطه عطفی در تاریخ ارتقای کمی و کیفی مدارس علمیه استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سنگر مقابله با تفکر الحادی و بی‌دینی هستند، ادامه داد: روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران اصلی انقلاب در طول تاریخ نقش اصلی را در پیروزی انقلاب داشتند و با ایمان و اعتقاد به وعده‌های الهی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و نگذاشتند که انقلاب از مسیر اصلی‌اش منحرف شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در حقیقت اگر قیام روحانیان و طلاب قم نبود شاید انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، گفت: امروز نیز روحانیت ادامه‌دهنده راه شهدا و امام عزیز هستند.

وی تصریح کرد: پیام نقش‌آفرینی برجسته روحانیان در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب و نظام اسلامی این است که در هر جامعه‌ای که مردم و روحانیت آن جامعه بصیرت داشته باشند و به‌موقع اقدام کنند، خدا نیز آن‌ها را یاری می‌کند و به فضل الهی به پیروزی نهایی می‌رسند.

حجت‌الاسلام احمدی ضمن توصیه‌هایی به طلاب گفت: طلاب باید با ایمان و تقوا و درس خواندن و پیروی از ولایت خود را برای عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آماده کنند و هر زمان که اسلام و نظام اسلامی و رهبری نظام به وجودشان نیاز داشته باشد حاضر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha